:: |
Autor |
Poruka |
Manhattan Psycho Killer
|
Godine: 47
Datum registracije: 15 Jul 2004 Poruke: 4031 Mesto: ...where the wild roses grow!
|
|
Galerija Ivan Meštrović, Split
POVEST GALERIJE
Palata Ivana Meštrovića u Splitu građena je od 1931. do 1939. godine prema idejnim projektima Ivana Meštrovića, koje su razrađivali arhitekti Harold Bilinić i Lavoslav Horvat, dok je građevinski poduzetnik Marin Marasović vodio izvedbu objekta. Građena je u etapama, od istoka prema zapadu, kao objekt koji objedinjuje stambene, radne i izložbene funkcije.
Ostavštinom Ivana Meštrovića Republici Hrvatskoj iz 1952. godine stvoreni su preduslovi za utemeljenje Galerije Ivana Meštrovića kao muzejske ustanove, koja je svečano otvorena javnosti 9. septembra 1952. godine.
Do 1955. Galerija je delovala unutar Konzervatorskog zavoda za Dalmaciju, nakon čega je, osamostalivši se, prešla u delokrug Sekretarijata za prosvetu i kulturu grada Splita. Od godine 1991. u sastavu je Fundacije Ivana Meštrovića čije je sedište u Zagrebu.
Njene su aktivnosti usmerene na skupljanje, zaštitu, prezentaciju, stručnu i naučnu obradu muzejske građe i muzejske dokumentacije vezane za život i opus Ivana Meštrovića.
Fundus Galerije Ivana Meštrovića utemeljen je darovnim ugovorom iz 1952. godine, sklopljenim između Ivana Meštrovića i Narodne Republike Hrvatske. Od početnih 70 skulptura (koliko ih je umetnik popisom I i popisom II tog dokumenta odabrao za smeštaj u budući muzej svojih radova u Splitu i za objekat Kaštelet - Crikvine), galerijski se fundus vremenom povećavao kupovinama, zamenama, prenosima gipsanih modela u bronzu i kamen, te donacijama; kako samog umetnika i njegovih naslednika, tako i drugih donatora. Čine ga ukupno 192 skulpture, 583 crteža, 4 slike, 291 arhitektonski nacrt iz razdoblja 1898. - 1961. godine, gotovo u celosti dela Ivana Meštrovića, kao i dve garniture namještaja, od kojih je jedna, izrađena prema Meštrovićevim nacrtima, deo Novog stalnog postava bivše blagovaonice. Uz muzejsku građu, Galerija čuva i dokumentaciju koja referira na život i opus Ivana Meštrovića; ističemo fotografije prvih umjetnikovih djela snimljenih početkom veka u Beču i 1908. i 1909. u Parizu, kao i arhivski materijal: prvo porodični arhiv zatečen u kući 1952., koji sadrži pisma članova porodice i prijatelja, njihove lične dokumente, arhiv graditelja Marina Marasovića o nastanku crkve Presvetog Otkupitelja kod Otavica, o podizanju Spomenika neznanom junaku na Avali, te porodične vile i Kašteleta na Mejama u Splitu.
Stalna postava
Galerija Ivana Meštrovića u Splitu bila je više godina zatvorena za javnost zbog dotrajalosti i Domovinskog rata. Nakon zahtevnih zahvata obnove objekta, započeto je oblikovanje Nove stalne postave koja je svečano otvorena na Međunarodni dan muzeja, 18. svibnja 1998. godine. Galerija čuva i u stalnoj postavi izlaže najveći dio kiparovih dela, ali je i sama umetnički spomenik. Njen autor Ivan Meštrović zamislio je tu palatu manjim delom kao izložbeni prostor svojih dela, a većim delom kao dom svoje porodice i atelijer. Stoga su muzeološka koncepcija i projekt postava umjetnina u tom objektu, uz neizbežne intervencije, respektovali zadani prostor. Sledeći karakter pojedinih dvorana, soba i međuprostora, autori postava priklonili su se svojstvenim, pretežno tematskim celinama. Program obnove objekta i formiranja tzv. Novoga stalnog postava Galerije Ivana Meštrovića u Splitu ostvaren je pod vodstvom Guida Quiena (upravnik Fundacije Ivana Meštrovića od 1994. do 2003.)
Projekt unutrašnjeg uređenja i stalne postave izveo je arhitekta Vinko Peračić, uzevši u obzir bitne zamisli prostornog određenja arhitekta Ivice Prtenjaka, koji je prethodno projektovao rekonstrukciju objekta, uz stručnu saradnju Barbare Kovačić Domančić (kustosa Galerije Ivana Meštrovića od 1983. do 1992.). Arh. Peračić projekt je osmislio radeći na polazištima muzeološke koncepcije postava koju su elaborirali Guido Quien i Božo Majstorović (kustos Galerije Ivana Meštrovića od 1993. do 1998., uz saradnju Iris Slade (kustosice Galerije Ivana Meštrovića od 1996. do 1999.). Ta je postava, dakle, plod uspešne saradnje istoričara umjetnosti i arhitekte, a predstavlja poseban sluh za Meštrovićevu izražajnost i poštovanje karaktera zadanog prostora. Zadatak stalne postave je u odmerenom rasporedu istaknuti punoću svakog eksponata, dakle ponuditi plastičnije, savremeno čitanje forme velikoga kipara.
Stalna postava sledi prostorno-tematska određenja. U prizemlju je središnja dvorana uređena kao ulazni reprezentativni prostor.
U njoj su većim delom postavljene mramorne skulpture, što korespondira s kamenim pročeljem. Blagovaonica je zadržala izvorni karakter umetnikovog doma. U njoj je postavljen Meštrovićev nameštaj, nekoliko slika i bronzanih portreta članova porodice. Velika izložbena dvorana na istočnoj strani prizemlja posvećena je sakralnoj skulpturi, važnoj temi Meštrovićeve umetnosti. Tom dvoranom dominiraju drveni likovi Adama i Eve. Uz sakralnu postavu poseban je prostor posvećen munumentalnoj skulpturi Pieta. Ta figuralna kompozicija jedino je gipsano delo izloženo u tom prostoru.
Na spratu, u dvorani zapadnog krila predstavljen je "rani Meštrović", dakle stvaralaštvo secesije. Istočna dvorana objedinjuje skulpture nastale pretežno između dva svetska rata. Uz nju je zanimljiva posebna dvorana s temom Joba. Velika središnja dvorana prvog sprata namenjena je postavi skulpture, ali i povremenim kulturnim dogadjanjima u prostoru Galerije. Stalna postava skulptura prvog sprata protkana je odgovarajućim Meštrovićevim crtežima. Ukupno je u Galeriji izloženo 86 skulptura i reljefa u mermeru, bronzi ili drvetu, tri slike u tehnici ulja i petnaest crteža. U parku pred Galerijom postavljeno je još osam bronzanih skulptura, a u prostoru Kašteleta dve skulpture i 28 drvenih reljefa.
Tom stalnom postavom ponuđen je sled kretanja posetilaca Galerije Ivana Meštrovića, od uvodne šetnje kroz park skulptura i ulaska u Galeriju kroz reprezentativnu dvoranu prizemlja, a nakon pregleda prostora s dinamičnom izmenom tematskih celina, obilazak završava na terasi sa širokom vizurom na more i otoke pred Splitom. Time je ponuđen potpun doživljaj Meštrovićeve umetnosti u sredozemnom okruženju.
|
_________________ Mo'š misliti! |
|
|
|
|
Charmed Malo ~ mače ~
|
Datum registracije: 03 Avg 2004 Poruke: 14625 Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek
|
|
Spomen zbirka Pavla Beljanskog
Jevrejska 21, 21000 Novi Sad, Srbija i Crna Gora
Spomen-zbirka Pavla Beljanskog nosi naziv po svome darodavcu i osnivaču Pavlu Beljanskom (Veliko Gradište, 19. 6. 1892 - Beograd, 14. 7. 1965), pravniku i diplomati, velikom kolekcionaru i izvrsnom poznavaocu umetnosti koji je posebnim ugovorom o poklonu sa Izvršnim većem AP Vojvodine iz novembra meseca 1957. godine, "zaveštao srpskom narodu" zbirku umetničkih dela iz oblasti slikarstva, skulpture i tapiserije. Ovu značajnu kolekciju dopunjavao je do kraja svog života i ona prema konačnom inventaru broji 185 dela od 36 autora. Spomen-zbirka Pavla Beljanskog za javnost je otvorena 22. 10. 1961. godine.
Zgrada
Zgrada je smeštena u novu, namenski projektovanu gradevinu po nacrtima arhitekte Ive Kurtovića, sagrađenu 1961. godine. Visoka arhitektonska vrednost objekta dostignuta je zahvaljujući tome što je projektant dobro sagledao specifične zahteve i potrebe te je tako ostvario jedan izvrstan funkcionalan sklop.
Kolekcija
U Spomen-zbirci su zastupljena vrhunska dela srpskog slikarstva iz perioda od prve do sedme decenije XX veka, sa akcentom na period između Prvog i Drugog svetskog rata.Tako kolekcija hronološki započinje slikama prve generacije modernista (Nadežda Petrović, Milan Milovanović, Kosta Miličević), nastavlja se delima najznačajnijih predstavnika međuratne srpske umetnosti (Sava Šumanović, Milan Konjović, Petar Dobrović, Ivan Radović, Jovan Bijelić, Petar Lubarda, Sreten Stojanović, Risto Stijović) i umetnika čiji se radovi datiraju u drugu polovinu XX veka (Zora Petrović, Liza Križanić, Živko Stojsavljević, Milenko Šerban, Ljubica Sokić). Sama postavka, koju je načinio Pavle Beljanski, izdvaja se od uobičajenih galerijskih postavki i najbolje potvrđuje ona retka muzeološka shvatanja prema kojima je moguće stvoriti likovnu reprezentaciju jednog vremena isključivo harmonizacijom likovnih elemenata i unutrašnjih činilaca ekspresije.
Pored izložbenog prostora u kojem se nalazi stalna postavka umetničkih dela, galerija sadrži i dva memorijala: Memorijal Pavla Beljanskog, nastao 1966. godine kao poklon naslednika P. Beljanskog koji predstavlja rekonstrukciju njegovog životnog ambijenta, sa nameštajem, slikama, knjigama, fotografijama, dokumentima, kao i mnoštvom ličnih predmeta i Memorijal umetnika, nastao 1971. godine, u kome se nalaze portreti i autoportreti kao i dokumentarni materijal o slikarima iz zbirke (fotografije i predmeti koje su umetnici koristili tokom procesa stvaranja - četkice, boje, palete).
Spomen-zbirka poseduje biblioteku i bogat dokumentarni fond, sačinjen od crteža, slika, skulptura, pisama, foto i video materijala.
|
_________________ Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!!
Poslednja prepravka: Charmed datum Čet Jun 16, 2005 6:01 pm; ukupno izmenjena 1 put |
|
|
|
|
Charmed Malo ~ mače ~
|
Datum registracije: 03 Avg 2004 Poruke: 14625 Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek
|
|
Nagrada Spomen-zbirke Pavla Beljanskog
Želeci da afirmiše pisanje stručnih radova o nacionalnoj istoriji umetnosti, Pavle Beljanski je posebnim darovnim ugovorom od 27. 5. 1965. godine poklonio Spomen-zbirci sliku Vlaha Bukovca "Velika Iza", a galerija se obavezala da će ustanoviti Nagradu Spomen-zbirke Pavla Beljanskog za najbolji diplomski rad iz ove oblasti, odbranjen na Katedri za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta u Beogradu. Nagrada je ustanovljena 1967. godine i od tada se dodeljuje svake godine u oktobru mesecu.
Aktivnosti
U proteklom periodu Spomen-zbirka Pavla Beljanskog težište svoje programske orijentacije stavila je na aktivan odnos prema publici i sveobuhvatno otvaranje ka javnosti. U skladu sa tim, još 1999. godine započeta je praksa redovnog održavanja izložbi posvećenih autorima iz kolekcije Beljanskog, kao i pojavama i fenomenima vezanim za srpsku likovnu umetnost prve polovine dvadesetog veka. Druga bitna forma izložbene aktivnosti, započeta 2000. godine izložbom slikarke Vidosave Kovačević, predstavlja realizaciju nagrađenog diplomskog rada. Povod za prikazivanje ove studijske izložbe bio je dvojak: osim same nagrade, činjenica da se slike i veliki deo dokumentarne zaostavštine Vidosave Kovačević nalaze u Spomen-zbirci, te da je sam Pavle Belanski, uključivši ovu slikarku u svoju kolekciju, učinio da se ona spase od zaborava. Naredne godine, izložba prema nagrađenom radu bila je posvećena prvom zemunskom akademskom slikaru, bečkom đaku i jednom od prvih polemičara u srpskoj istoriji umetnosti, Živku Petroviću. Godine 2002. izložbom i katalogom predstavljen je rad na temu "Slikarstvo srpskog intimističkog kruga" - radi se o fenomenu tesno povezanom sa suštinom kolekcije Beljanskog i njenim slikarima: M. Čelebonovićem, C. Sokić, N. Gvozdenovićem, B. Šuputom, I. Radovićem, P. Milosavljevićem i drugima. Realizovan je i rad "Arhitektura javnih zdanja u Novom Sadu između dva svetska rata" - pod naslovom "Od Parisa do Brašovana".
Izložbom Sretena Stojanovića u septembru 1999. godine započeta je serija izložbi - predstavljanja autora iz kolekcije Beljanskog. Tada su izlagani eksponati iz Spomen-zbirke, dok je izložba Koste Hakmana, preuzeta od Jugoslovenske galerije umetničkih dela iz Beograda (2000) predstavila slike iz vlasništva porodice, kao i iz muzejskih kolekcija. Naredne, 2001. godine publika je mogla da vidi izložbu Bogdana Šuputa, kao i izložbu slika i crteža "Sava Šumanović - od crteža ka slici", osmišljenu da prikaže proces nastajanja i razvijanja umetničke ideje kao i njenog ostvarenja u slikarstvu Save Šumanovića. 2002-e godine izložene su tapiserije, fotografije, kao i katalozi i različita dokumentarna grada Milice Zorić. Godina 2003. započeta je vrlo živom aktivnošću: u februaru je otvorena izložba Marka Čelebonovića, prva velika postavka slika ovog umetnika u Novom Sadu. Izložene su slike iz svih perioda njegovog stvaralaštva, većinom iz slikareve porodične zaostavštine. U martu je otvorena izložba Nedeljka Gvozdenovića, na kojoj su predstavljene slike i crteži, kao i dokumentarna grada iz Spomen-zbirke. Od izložbi vrednih pažnje, prikazanih pod krovom Spomen-zbirke, treba pomenuti i "Pejzaž u slikarstvu Vojvodine na prekretnici 19. i 20. veka", nastalu u saradnji sa Centrom za vizuelnu kulturu "Zlatno oko".
U skladu sa željom Pavla Beljanskog da podstakne formiranje mladih stručnjaka, kao i širenje kruga ljubitelja umetnosti, Spomen-zbirka je u saradnji sa osnovnim i srednjim školama pokrenula Likovnu radionicu iz koje su proistekle izložbe radova učenika, koji su nastali prema delima umetnika iz galerije, bilo kao kopije, bilo kao nova viđenja i originalne interpretacije. Osim toga, studenti Akademije umetnosti ovde održavaju vežbe iz stručnih predmeta koje rezultiraju izložbom radova.
U saradnji sa Muzičkom akademijom, u akustičnim prostorijama Spomen-zbirke priređuju se koncerti klasične muzike. Takođe, održavaju se promocije knjiga iz istorije umetnosti, kontinuirano se sarađuje sa Katedrom za istoriju umetnosti kao i Katedrom za turizmologiju, arhitekturu i istoriju na realizaciji nastavnih planova.
Zajedno sa izdavačkom delatnošću, navedene aktivnosti i potencijali Spomen-zbirke pružaju kvalitetne mogućnosti za stvaranje jednog dinamičnog centra za proučavanje srpske umetnosti, prvenstveno prve polovine XX veka.
|
_________________ Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!! |
|
|
|
|
Charmed Malo ~ mače ~
|
Datum registracije: 03 Avg 2004 Poruke: 14625 Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek
|
|
|
_________________ Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!! |
|
|
|
|
Charmed Malo ~ mače ~
|
Datum registracije: 03 Avg 2004 Poruke: 14625 Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek
|
|
Muzej savremene likovne umetnosti
Adresa: Jevrejska 21, 21000 Novi Sad, Srbija i Crna Gora
Muzej savremene likovne umetnosti u Novom Sadu osnovan je 1. februara 1966. odlukom Skupštine AP Vojvodine i pod nazivom Galerija savremene likovne umetnosti. Naziv ustanove promenjen je 1996. godine, uz preporuku i saglasnost Ministarstva kulture Republike Srbije, a imajući u vidu da je od svog osnivanja, Galerija obavljala delatnost koja odgovara funkciji, obimu i karakteru rada muzeja savremene umetnosti.
Osnovna delatnost Muzeja jeste da sakuplja, čuva, izučava i izlaže dela moderne i savremene likovne umetnosti u Vojvodini, a po svojoj funkciji i obimu delovanja predstavlja jedinu ustanovu ove vrste na ovom području.
U muzejskom fondu nalaze se sabrane zbirke likovne umetnosti koje predstavljaju istorijski pregled poetika i pojava u umetničkim zbivanjima u Vojvodini druge polovine 20. veka. Umetnički fond sadrži 2500 umetničkih radova (slika, skulptura, grafika, crteža i radova iz oblasti proširenih medija), a njegov značajan deo čine donacije vojvođanskih umetnika: Milana Kerca, Milete Vitorovića, Stojana Trumića, Dušana Milovanovića, Zorana Petrovića, Bogomila Karlavarisa, Ankice Oprešnik, Boška Petrovića i jedan broj manjih donacija. U okviru Zbirke strane umetnosti nalaze se dela nekih od najpoznatijih imena svetske umetnosti: Viktora Vasarelija, Hundertwasera, Rafael Sotoa, Jim Cavea i drugih.
Odsek dokumentacije Muzeja raspolaže obimnom i stručno obrađenom građom o likovnoj umetnosti 20. veka u Vojvodini, dok biblioteka broji preko 16000 knjiga, kataloga i drugih publikacija relevantnih za delatnost Muzeja.
U okviru izložbene delatnosti Muzej je organizovao i realizovao niz projekata temeljnih za izučavanje umetnosti 20. veka u Vojvodini. To su: Slikarstvo u Vojvodini 1900-1944, Likovna umetnost u Vojvodini 1944-1954, Slikarstvo u Vojvodini 1955-1972, Aktuelnosti u slikarstvu Vojvodine 1973-1993, Skulptura u Vojvodini 1895-1980, Grafika u Vojvodini 1900-1985, Jugoslovenska grafika 1950-1980, Horizontala vertikala - sukob i saglasje (Vojvođanska umetnička scena 90-ih), Rane 90-te - Jugoslovenska umetnička scena, Prestupničke forme 90-ih godina - Postmoderna i avangarda na kraju 20. veka. Isto tako, Muzej je priredio niz retrospektivnih, studijskih i monografskih izložbi vojvođanskih umetnika, starije i srednje generacije: Milana Kerca, Milana Kečića, Bogomila Karlavarisa, Dušana Milovanovića, Stojana Trumića, Jožefa Ača, Stevana Maksimovića, Milivoja Nikolajevića, Boška Petrovića, Zorana Petrovića, Zore Petrović, Ivana Tabakovića, Ankice Oprešnik, umetničkih grupa KOD, (E, i (E KOD, Verbumprogram, Ilije Bosilja, Save [umanovića i drugih.
Izdavačka delatnost Muzeja podrazumevala je da sve navedene izložbe budu praćene odgovarajućim katalozima koji, uzeti pojedinačno i u zbiru, predstavljaju fundamentalne publikacije istorije umetnosti 20. veka. Muzej je 1993. godine pokrenuo i časopis za vizuelne umetnosti Projeka(r)t, koji je tokom 90-ih godina bio jedini stručni časopis za savremenu umetnost u Jugoslaviji.
Pored ovih istorijsko-umetničkih istraživanja i obrada, Muzej se bavi i organizacijom izložbi tekuće umetničke produkcije i to autora ne samo s područja Vojvodine nego i izložbi autora iz Srbije, Jugoslavije i iz inostranstva, što podrazumeva redovnu saradnju sa odgovarajućim stručnim ustanovama iz zemlje i inostranstva.
Nepostojanje sopstvenog izložbenog i odgovarajućeg radnog prostora konstantan je problem Muzeja savremene likovne umetnosti. Tako je u periodu od 1966. do 1984. godine izložbe savremene vojvođanske, jugoslovenske i svetske umetnosti Muzej priređivao u galerijskim prostorima drugih ustanova. Muzeju je 1984. godine dat na korišćenje odnosno pod zakup prostor od 600 m2 u SPC "Vojvodina" kao privremeno rešenje. SPC "Vojvodina" je 1996. godine oduzeo Muzeju deo prostora, od 200 m2, a tri godine kasnije, 1. septembra 1999. izložbeni i radni prostor Muzeja savremene likovne umetnosti u SPC "Vojvodina" prisilno je zatvoren. Od tog trenutka Muzej je i doslovno ostao bez ikakvih mogućnosti za javno galerijsko i muzeološko delovanje. Povremene izložbe priređuje u galerijskom prostoru Srpske akademije nauka i umetnosti - Ogranka u Novom Sadu, a za realizaciju nove, dopunjene i revidirane stalne muzejske postavke likovne umetnosti 20. veka u Vojvodini neophodan je adekvatan prostor, za koji još uvek nije pronađeno rešenje.
|
_________________ Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!! |
|
|
|
|
Charmed Malo ~ mače ~
|
Datum registracije: 03 Avg 2004 Poruke: 14625 Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek
|
|
|
_________________ Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!! |
|
|
|
|
Charmed Malo ~ mače ~
|
Datum registracije: 03 Avg 2004 Poruke: 14625 Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek
|
|
Adresa: Bulevar Mihajla Pupina 17, 21000 Novi Sad, Srbija i Crna Gora
Galerija "Bel Art" je osnovana 1994. godine. Osnivači i vlasnici galerije su Jasna Kričković i Vesna Latinović. Galerija "Bel Art" je orijentisana ka ljubiteljima umetnosti, potencijalnim kupcima i kolekcionarima umetničkih dela. Galerija "Bel Art", istovremeno, svojom izložbenom aktivnošću prezentuje dela vojvođanskih umetnika. Priređeno je više samostalnih izložbi među kojima su i izložbe velikana jugoslovenske umetnosti poput Save Šumanovića, Milana Konjovića, Milana Milunovića i drugih. Galerija "Bel Art" je u više navrata na kolektivnim izložbama prezentovala dela vojvođanskih i jugoslovenskih autora u inostranstvu na velikim umetničkim sajmovima u Budimpešti, Ženevi, Beču i Rimu. Izuzetnu saradnju ova galerija ima sa galerijskim institucijama u Crnoj Gori (Podgorica, Herceg Novi) te je u nekoliko navrata u tim prostorima predstavila autore iz Vojvodine. Galerija "Bel Art" je, u saradnji sa Novosadskim sajmom, suorganizator Međunarodne izložbe umetnosti Art expo (1999, 2000). Takođe, na ovoj manifestaciji galerija "Bel Art" tradicionalno organizuje rad likovne kolonije Art expo.
Zajedno sa galerijom "Zlatno oko" galerija "Bel Art" priređuje Bijenale pejzaža. Prva izložba je održana septembra 1998. godine. Na toj manifestaciji učestvovalo je preko 40 umetnika iz Vojvodine, a priređen je i čitav niz pratećih manifestacija poput izložbi crteža Save Šumanovića, Milana Konjovića, pregleda pejzažnog motiva u naivnoj umetnosti te u skulpturi Vojvodine.
Tokom ove, 2000. godine priprema se izložba Drugog bijenala pejzaža koja će imati jugoslovenski karakter. Izložba će biti pozivna, a učesnike će određivati selektori iz Srbije, Crne Gore i Vojvodine.
Galerija "Bel Art" uspešno sarađuje sa eminentnim istoričarima umetnosti poput Nikole Kusovca, Srete Bošnjaka, Koviljke Smiljković, Olge Perović, Irme Lang, Bele Durancija, Slobodana Sanadera, Svetlane Mladenov, Save Stepanova..
|
_________________ Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!! |
|
|
|
|
Charmed Malo ~ mače ~
|
Datum registracije: 03 Avg 2004 Poruke: 14625 Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek
|
|
|
_________________ Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!! |
|
|
|
|
Charmed Malo ~ mače ~
|
Datum registracije: 03 Avg 2004 Poruke: 14625 Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek
|
|
Galerija/Atelje "Čardak"
Adresa: Braće Anđelić 24, 21205 Sremski Karlovci, Srbija i Crna Gora
Edukativni deo seminara se sastoji od predavanja iz raznih oblasti fotografije, dok se praktični deo sastoji od realizacije zadatih tema uz konsultacije i razmenu mišljenja samih polaznika.
Specifičnost i kvalitet seminara je u tome što se, u zavisnosti od uzrasta i nivoa znanja, svaki mladi autor (polaznik) individualno usmerava.
Aktivnosti se odvijaju u prostorijama galerije/ateljea u kojima se istovremeno održavaju i izložbe fotografija.
|
_________________ Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!! |
|
|
|
|
Kejo Početnik Domaćeg.de
|
Datum registracije: 21 Avg 2005 Poruke: 7
|
|
|
|
|
Charmed Malo ~ mače ~
|
Datum registracije: 03 Avg 2004 Poruke: 14625 Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek
|
|
Galerija "FORMA" (UPIDIV)
Adresa: Ilije Ognjanovića 3, 21000 Novi Sad, Srbija i Crna Gora
Telefon: 021 524 481
Fax: 021 524 481
E-mail: upidiv@eunet.yu
Radno vreme: 8 - 14:30 radni dan
Osoba za kontakt: Mirjana Danilović, sekretar
|
_________________ Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!! |
|
|
|
|
Charmed Malo ~ mače ~
|
Datum registracije: 03 Avg 2004 Poruke: 14625 Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek
|
|
Foto, kino i video savez Vojvodine
Adresa: Pašićeva 34, 21000 Novi Sad, Srbija i Crna Gora
Telefon: 021 520 780
Fax:
E-mail: office@multivision.co.yu
Radno vreme: 10 - 20, subotom 10 - 15
Osoba za kontakt: Gordana Lukić
Galerija "Multimedia arts" je u prvom redu izložbeni i komunikacijski prostor vojvođanskih i novosadskih autora fotografije. Razmena informacija izmedu autora različitih generacija i opredeljenja, edukativni rad, saradnja sa multimedijalnim centrima na lokalnoj i globalnoj, svetskoj sceni su opredeljenje i cilj galerije.
Koncept galerije su samostalne i prožimajuće prezentacije fotografije i videa sa drugim umetnostima sa orijentacijom da prati i uočava nove autore i nove estetike, nove tehnike i tehnologije i da istražuje razvoj medija fotografije kod nas i u svetu.
Osnovni motiv je razvoj fotografije kao medija koji decenijama donosi neosporni kvalitet i koji beleži dokumentarnost i estetiku vremena, podneblja i života kojeg svi "podjednako" osećamo i živimo, a da pritom snažno svojom istinom i ekspresijom utiče i pomera granice poimanja sveta i nas kao "posmatrača i stvaralaca".
Galerija je otvorena 29. decembra 1999. godine izložbom "Novosadska fotografija mladih" koja na najbolji način ilustruje opredeljenje galerije i interes novosađana za izlaganjem svojih fotografskih radova, a takođe i interes svih ljubitelja fotografije za praćenjem aktuelnog dešavanja sa svih aspekata koje fotografija donosi.
Ovim je promovisan novi galerijski prostor u Gradu i obnovljen rad Foto galerije koji je prekinut 1993. godine, posle 15 godina aktivnosti. Osnivač Galerije "Multimedia arts", koja je jedan od vidova rada Multimedijalnog centra, je Foto, kino i video savez Vojvodine.
|
_________________ Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!! |
|
|
|
|
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|