www.domaci.de Forum Indeks Home
Portal • Forum • Novi upisi • Pretraga • Link do nas • Domaći filmovi • Lista korisnika • Tim sajta • Proverite privatne poruke • Prijava • Registracija
Pravilnik • FAQ • Profil • Favorites • Galerija slika • Top lista • Download MP3 • MP3 razno • Spotovi • Noviteti 2013 • Muzički noviteti 2014

Barokna umetnost
Upišite novu temu   Odgovorite na temu    www.domaci.de Forum Indeks -> ~ Umetnost ~
::  
Autor Poruka
Charmed
Malo ~ mače ~
Malo ~ mače ~





Datum registracije: 03 Avg 2004
Poruke: 14625
Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek

serbia.gif
PorukaPostavljena: Pet Jul 01, 2005 2:54 pm    Naslov poruke: Barokna umetnost Na vrh strane Na dno strane

Sa svojom posljednjom fazom rokokoa,barokni stil je posljednji veliki evropski stil.Iako je barok, uglavnom, zapadnoevropski stil, on nema vise onaj opsti, zajednicki karakter koji su imali renesansa i manirizam.U baroku se nacionalne osobenosti jace isticu, tako da se italijanski barok znatno razlikuje od francuskog, a jos vise od holandskog.U Italiji, Spaniji i Flandriji, barok je bio umjetnost kontrareformacije, pokreta Katolicke crkve koji je trebalo da joj povrati moc, uzdrmanu reformacijom; u Francuskoj, koja je u 17.vijeku pod Lujem XIV postala najizrazitiji primjer apsolutne monarhije, barokna umjetnost se razvijala kao jedna stroga klasicisticka varijanta; u Holandiji, gradjanskoj i protestantskoj, umjetnost, najvise slikarstvo, izlazilo je u susret ukusu burzoazije u prikazivanju malih, cisto holandskih i gradjanskih tema: pejsaza,mrtve prirode, gradjanskog enterijera i portreta.

Barokni stil se razvio iz umjetnosti visoke renesanse i manirizma, tako da u odnosu na prethodnu epohu nije onaj radikalni prevrat koji je renesansa imala u odnosu na gotiku.Nastavljajuci da razvija vrijednosti visoke renesanse, barokna umjetnost ih je toliko prenaglasila da one postaju nove vrijednosti.Simetriju renesansne slike barok zamjenjuje asimetrijom, tako da umjesto dvije uravnotezene polovine slike-lijeve i desne-na baroknoj slici, se obicno, i dalje razlikuje lijeva i desna polovina, ali u asimetricnim odnosima. Odnos glavnih i podredjenih dijelova, koji je postojao u renesansi ovdje nestaje.Mnostvo i masa oblika medjusobno se prozimaju i preplicu, nadiru i povlace se, tako da djelo ostavlja utisak kao cjelina, a ne kao pojedinost.Istom cilju dinamicnog sluze i jaki kontrasti koje barokna umjetnost koristi, narocito kontrasti svijetlo-tamnog.Svjetlost i boja u vidu mrlje obezvrjedjuju u baroknoj umjetnosti jasni i siroki tok linije.

Barokna umjetnost se razvila u Italiji, tacnije u Rimu i okolini, ali ubrzo, tokom 17.vijeka, Italija prestaje da bude umjetnicki centar Evrope.Otkrice Amerike i premijestanje pomorskih i trgovackih puteva na obale Atlantskog okeana uslovili su stvaranje novih umjetnickih centara u Spaniji, Nizozemskoj, Francuskoj i Engleskoj.



_________________
Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!!
 
Charmed
Malo ~ mače ~
Malo ~ mače ~





Datum registracije: 03 Avg 2004
Poruke: 14625
Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek

serbia.gif
PorukaPostavljena: Pet Jul 01, 2005 2:55 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

KARAVADJO

Nasuprot dekorativnom fresko-slikarstvu baroka stoji realisticki pravac koji je u 17.vijeku u Rimu stvorio Mikelandjelo Karavadjo.Na njegovim slikama iz ciklusa Sv.Matije i Sv.Petra najveca paznja usredsredjena je na ljudsku figuru. Dok su renesansni slikari rjesenje za ljudsku figuru trazili i nalazili pomocu jedinstvenog osvjetljenja, pri kome je cijela figura vidljiva, Karavadjo polazi od sijenke, od pune tame i u njoj mlazom usmjerene svjetlosti, jake poput svjetlosti reflektora, osvjetljava izuzetno dramaticne detalje, istice ih i povezuje sa drugim detaljima.Tako u Pozivanju sv.Matije svjetlost sa Hristove ispruzene ruke prelazi na ruku carinika Matije, kojom ovaj, u nevjerici, pokazuje na sebe.Ljudi na Karavadjovim slikama zdruzeni su dramskim odnosima, odnosima zivota i smrti, dobra i zla.Karavadjovo svijetlo-tamno jakih kontrasta i ostro suprotstavljeno jedno drugom ima za cilj ekspresivan i dramatican efekat.Velicina i snaga Karavadjove umjetnosti je u njenoj originalnosti.Dok je dekorativno zidno slikarstvo bilo i zvanicno slikarstvo crkve i jezuita, koje se umnogome oslanjalo na djelo velikih slikara renesanse, Karavadjova umjetnost je, tematski i formalno, suprotna zvanicnom slikarstvu.Vecina protivnika njegove umjetnosti zamjerala je naturalizmu, brutalnostima mucenja i prikazivanju ljudi iz polusvijeta u prostorima krcmi i podruma koje postoje na njegovim slikama.Kockari i pustolovi tumace na njegovim slikama svece i mucenike.Sa zapanjujucim realizmom on je slikao i mrtvu prirodu, svirace na lautama i vracare.

Stil njegove umjetnosti, nazvan tenebrozo-tamno, mracno-uticao je preko sljedbenika i nastavljaca na slikare u skoro svim zapadnoevropskim zemljama.Preko juzne Italije i Sicilije stil tenebroza dosao je u Spaniju, narocito medju slikare u Sevilji.

_________________
Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!!
 
Charmed
Malo ~ mače ~
Malo ~ mače ~





Datum registracije: 03 Avg 2004
Poruke: 14625
Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek

serbia.gif
PorukaPostavljena: Pet Jul 01, 2005 2:56 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

VELASKEZ





U Sevilji je poceo da slika i Velaskez, sa kojim je spansko slikarstvo dostiglo zlatni vijek.Njegovi rani radovi pokazuju urodjen realizam spanskog slikarstva kombinovan sa Karavadjovim naturalizmom.To su slike koje prikazuju ljude iz naroda sa mrtvom prirodom u jakim kontrastima svijetlo-tamnog.Presavsi iz Sevilje u Madrid, Velaskez postaje dvorski slikar kralja Filipa IV i putuje u dva maha u Italiju, gdje na njega najjaci utisak ostavlja Ticijanova umjetnost.Poslije puta u Italiju, Velaskez ublazava kontraste svijetlo-tamnog i meko modeluje oblike mrljama svjetlosti i boje.Interesovanje za samu svjetlost i njene odblijeske, stavljanje akcenata ciste boje bez prelaza sirokim, slobodnim potezom cetkice koji se vidi na povrsini slike, cine ga velikim pretecom impresionizma.Slika Mlade plemkinje, grupni portret u enterijeru Velaskezovog ateljea, odaje njegov zreli stil.Umjetnik je na ovoj slici portretisao i sebe sa cetkicom i paletom u rukama, pa bi se slika mogla zvati i Umjetnik u ateljeu.U ogledalu na zidu ogledaju se kralj i kraljica.Razlicite vrste svjetlosti, direktne i odradjene, beskrajno su bogate.Na ovoj slici difuzna, razlivena svjetlost je glavno sredstvo izraza, sredstvo koje izrazava atmosferu prostora ubjedljivije nego snop svjetlosti upravljen u jednu tacku.Polazeci od Karavadja, Velaskez je dosegao vrhove evropskog slikarstva koji ne potpadaju ni pod kakva stilska ogranicenja.

_________________
Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!!
 
Charmed
Malo ~ mače ~
Malo ~ mače ~





Datum registracije: 03 Avg 2004
Poruke: 14625
Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek

serbia.gif
PorukaPostavljena: Pet Jul 01, 2005 2:58 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

RUBENS


Najveci predstavnik flandrijske barokne umjetnosti u 17.vijeku bio je Rubens.Umjetnicki se obrazovao visegodisnjim boravkomu Italiji, od 1600. do 1609.godine, i kada se vratio u Antverpen bio je vec na vrhuncu zrelosti.Vec sledece godine naslikao je za Antverpensku katedralu oltarsku sliku Podizanje krsta. Naprezuci se silinom svojih misica, dzelati se upinju da pobodu krst i da ga usprave.Dijagonala koja kompoziciju dijeli na dvoje koleba se, tako da je krst upola dignut.Volumeni tijela i osvjetljenja pokazuju uticaje i Karavadja i jos nekih italijanskih slikara, ali je u slici, istovremeno, prisutna i flamanska tradicija.Ona se vidi u smislu za detalj pri slikanju lisca drveta i psa u prvom planu.Iako je sa Rubensom italijanska umjetnost snazno proccela flandrijsko slikarstvo, ona ga nije i potcinila.Rubens je jedan od sjevernjackih slikara koji je italijansku umjetnost saobrazio nizozemskoj tradiciji i time stvorio originalnu umjetnost, koja je snazno utjecala na mnoge slikare u sledeca dva stoljeca.Osjecanje prostora, svjetlosti i boje cine Rubensovo slikarstvo jedinstvenim.Bez obzira na to o kojim je temama rijec, radio ih je takoreci sve, on sirokim mrljama svjetlosti i boje dinamicno povezuje prostorne planove i oblike, prve sa najudaljenijim, u jedinstvene cjeline bilo po dijagonalama, bilo po slozenim elipsama.Na Rubensovim slikama vladaju svjetlije i toplije boje, sjenka je tu samo da istakne svjetlost; ona nije odsustvo svjetlosti kao na Karavadjovim slikama; nesto tamnija, ona i sama zraci svjetost.Uz Velaskeza, Rubens je u rukovanju uljanim bojama postigao savrsenstvo koje je i danas nedostizno.Nacin na koji je pigment nanosio i izvlacio je raznoliko i on je uvijek dio umjetnikove licnosti.

_________________
Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!!
 
Charmed
Malo ~ mače ~
Malo ~ mače ~





Datum registracije: 03 Avg 2004
Poruke: 14625
Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek

serbia.gif
PorukaPostavljena: Pet Jul 01, 2005 3:02 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

REMBRANT


Najveci slikar Holandije u 17.vijeku bio je Rembrant.Poceo je da slika u rodnom Lajdenu biblijske prizore na kojima je rjesavao probleme osvjetljenja, zajednicke svim baroknim slikarima.Presavsi iz Lajdena u Amsterdam, u kojem je ostao do kraja zivota, Rembrant daje sve dublji smisao svijetlo-tamnom, razvoj njegove umjetnosti obiljezen je sve licnijim i slobodnijim izrazom.Na prvim radovima nastalim u Amsterdamu, kakav je Cas anatomije doktora Tulpa, realizmom je zadovoljio modele.U prvom planu je naturalisticki osvijetljen les, a portretisani su usredsre|eni na zajednicku tacku interesovanja u makazama anatoma.Svjetlost na Rembrantovim slikama ne dolazi ni iz jednog odredjenog izvora, ona zraci iz samih boja, ciji je pigment nanosio cas u debelim, gotovo ispupcenim namazima, cas u tankim, gotovo prozirnim slojevima.Subjektivan tretman svjetlosti dostize krajnju slobodu na poznim Rembrantovim slikama.Covjek sa zlatnim sljemom, pokazuje malo iskosenu bistu covjeka sa sljemom i perjanicom na glavi.Poprsje figure i pozadina su u punoj tami, lice u polusjenci, a samo metalni sljem sa bogatim ornamentima bljestavo sija.Jedna tacka svjetlosti na ramenu covjeka, koja se kao kap vode rasprsla u tackice, sija jos jace, jer je mala mrlja u prostoru tame.Pored portreta, koji cine najveci dio Rembrantovog djela, slikao je i mitoloske slike i pejsaze, ali je njegova omiljena tema bila biblijska, posebno starozavjetna.Iz biblijske tematike Rembrant je odabirao motive koji su odgovarali njegovoj etickoj osjecajnosti.Povratak bludnog sina je jedna parabola iz Jevandjelja koju je slikar uzdigao na nivo univerzalne drame o kajanju i prastanju.Kompozicija je asimetricna ne samo zbog razmjestaja figura, vec i zbog tretmana osvjetljenja, kojim, desno, slikar dubi prostor, dok, u vertikali na lijevoj strani pokazuje sve njene nijanse, dostizuci blistav sjaj na celu oca.


_________________
Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!!
 
Annabel_Lee
ஐ NaUgHtGeLiC ஐ
<b>ஐ NaUgHtGeLiC ஐ</b>



Godine: 41

Datum registracije: 02 Feb 2005
Poruke: 30310

blank.gif
PorukaPostavljena: Pon Apr 28, 2008 10:55 pm    Naslov poruke: Baroque Na vrh strane Na dno strane

Baroque


_________________
ƸӜƷ Tread softly because you tread on my dreams ƸӜƷ
 
marijalzc
Početnik Domaćeg.de
Početnik Domaćeg.de



Godine: 35

Datum registracije: 03 Jun 2008
Poruke: 4
Mesto: nis

blank.gif
PorukaPostavljena: Pet Jun 06, 2008 12:05 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Moram da kazem da slika koja je postavljena ispod naslova Rubens nije Rubensova vec je to Rembrantov autoportret tako da ljudi ne pomisle da je to Rubens.Da dodam da je Karavadjo pripadao vise manirizmu nego baroku.......
 
Prikaz poruka:   
Upišite novu temu   Odgovorite na temu    www.domaci.de Forum Indeks -> ~ Umetnost ~ -> Barokna umetnost Vreme je podešeno za GMT + 1 sat
Strana 1 od 1

 
Pređite u:  
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu
Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu
Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu
Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu
Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu
Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma





- Burek Forum - Doček Nove 2018. godine - Venčanja, svadbe - Proslave - TipoTravel - Kuda večeras - Anwalt - legal -

Bookmark to: Twitter Bookmark to: Facebook Bookmark to: Digg Bookmark to: Del.icio.us Bookmark to: StumbleUpon