www.domaci.de Forum Indeks Home
Portal • Forum • Novi upisi • Pretraga • Link do nas • Domaći filmovi • Lista korisnika • Tim sajta • Proverite privatne poruke • Prijava • Registracija
Pravilnik • FAQ • Profil • Favorites • Galerija slika • Top lista • Download MP3 • MP3 razno • Spotovi • Noviteti 2013 • Muzički noviteti 2014

Formula 1
Strana prethodna  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  sledeća
Upišite novu temu   Odgovorite na temu    www.domaci.de Forum Indeks -> ~ Sport - Opšte diskusije ~
::  
Autor Poruka
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Sre Mar 03, 2010 1:58 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

USF1 čeka 2011, uskače Stefan GP?

03. mart 2010. 11:11 > 11:22

Američki tim USF1 odustao je od učešća u predstojećem šampionatu Formule 1 zbog finansijskih problema i zatražio od Međunarodne automobilske federacije (FIA) da mu sačuva mesto za sezonu 2011.

"Prijavili smo se za sledeću godinu i sada čekamo odgovor FIA. U međuvremenu smo rekli zaposlenima da obustave rad na bolidu", saopštio je šef tima Ken Anderson.

Konačan spisak timova koji će se ove godine takmičiti u "najbržem cirkusu" biće poznat u narednih dan ili dva, a početak sezone zakazan je za 14. mart u Bahreinu.

Ostaje pitanje da li će FIA odlučiti da krene u takmičenje sa 13, umesto sa 12 timova, ili će na mesto USF1 uskočiti srpski tim Stefan GP, koji sve vreme radi i priprema se kao da će učestvovati u šampionatu.

"Stefan GP još jednom poručuje da želi i može da se takmiči ove godine. Ali jasno nam je da je naš ulazak u šampionat moguć samo uz saglasnost FIA i FOM (nosilac komercijalnih prava F1). Verujemo da će porodica Formule jedan doneti pravu odluku", stoji u saopštenju tima koji je nasledio Tojotine bolide.

USF1 trebalo je da bude jedan od četiri debitanta, zajedno sa Lotusom, Virdžin Rejsingom i Kampos Metom.

Trebalo je da bude jedini tim F1 sa sedištem van Evrope, u Šarlotu (Severna Karolina), a kao njegov prvi vozač najavljen je Argentinac Hoze Marija Lopez, čija je vlada pristala da bude sponzor.

(MONDO)



_________________
I C E M A N
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Pet Mar 05, 2010 8:05 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

4. mart 2010. | 16:00 | Izvor: B92, BBC, Express
Stefan GP ne može u Formulu 1

Svetska automobilska federacija (FIA) u sredu uveče je objavila listu učesnika šampionata Formule 1 za 2010. godinu, a na njoj nema ekipe Stefan GP.

Pojedini srpski mediji u poslednjih nekoliko meseci su pisali da je srpski tim, na čelu sa Zoranom Stefanovićem, vrlo blizu mesta u Formuli 1 zahvaljujući saradnji sa Tojotom. Ipak, tačku na sve to stavilo je vladajuće telo šampionata u sredu, a preneli su vodeći svetski mediji, među kojima je i BBC.

U saopštenju FIA o zvaničnoj listi učesnika šampionata za 2010. godinu Stefan GP se ne pominje, već se samo navodi da će detalji konkursa za popunu mesta, koje je ostalo slobodno kada je USF1 objavio da neće biti spreman za predstojeću sezonu, biti poznat u narednih nekoliko dana.

Samo dan kasnije, u četvrtak, dnevne novine Ekspres iz Kelna, gde je još uvek sedište Tojotinog tima, objavile su da su garancije tima, odnosno kompanije AMCO, iza koje stoji Stefanović, bile pod znakom pitanja.

Prema pisanju Ekspresa Tojoti je pre dogovora sa ekipom Stefan GP rečeno da je kompanija AMCO uključena u usavršavanje vojne i svemirske tehnologije i da je sarađivala sa nemačkim snagama odbrane na konstrukciji bespilotnih letelica i da je pomogla lansiranje rakete Evropske svemirske agencije Arijen 5 u orbitu.

„Posle konsultacija sa proizvođačima sistema na bespilotnimin letelicama KZO i LUNA možemo da potvrdimo da u proizvodima nemačkih snaga odbrane nema tehnologije kompanije AMCO“, rekao je portparol nemačkih snaga odbrane.

U Ekspresu se, takođe, navodi da proizvođači Rajnmetal i Šrik nisu upoznati sa tim da AMCO proizvodi vojnu tehnologiju i da razmišljaju o pokretanju pravnog postupka.

_________________
I C E M A N
 
Strasni GIMLI
Početnik Domaćeg.de
Početnik Domaćeg.de



Godine: 41

Datum registracije: 27 Sep 2005
Poruke: 105

serbia.gif
PorukaPostavljena: Sre Mar 10, 2010 7:40 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Jedva cekam da pocne sezona,da mi vidimo sta se tu sve zakuvalo i sta ce se zakuvati Razz

_________________
mene niko ne voli Sad
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Pon Mar 15, 2010 8:20 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Šumaher: Mučio sam se, to je normalno

* 1 komentar
*
*

14. mart 2010. 19:10 > 19:16

Vozač Mercedesa Mihael Šumaher zadovoljan je osvajanjem šestog mesta na trci za Veliku nagradu Bahreina.

Legendarni Nemac ipak je priznao da će mu biti potrebno malo vremena da se prilagodi novim pravilima u Formuli jedan.

Sedmostruki prvak sveta vratio se takmičenju posle trogodišnje pauze, a na trci u Bahreinu zaostao je 44 sekunde za pobednikom, Fernandom Alonsom iz Ferarija.

"Imam pozitivno mišljenje o mom prvom nastupu posle pauze. Na početku sam bio zabrinut, ali tokom trke su stvari počele da dolaze na svoje mesto".

Šumaher je rekao da su nova pravila mnogo uticala na njegov nastup.

Od ove sezone ekipama je zabranjeno da dolivaju gorivo tokom trke, a nekolicina vozača, kao i Šumaher, smatraju da je FIA tako suzila prostor za preticanje.

"Praktično je nemoguće da preteknete protivnika, jedino ako neko napravi grešku. Takođe ću morati da se naviknem na manje prednje gume".

"Mučio sam se na početku, ali mislim da je to normalno. Moram da se prilagodim na stvari koje su se u međuvremenu promenile. Očigledno je, ipak, da su Red Bul i Ferari trenutno bolji od Mercedesa", zaključio je četrdesetjednogodišnji Šumaher.

(Beta-AP)

_________________
I C E M A N
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Pon Mar 15, 2010 8:21 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

14. mart 2010. | 14:44 | Izvor: B92 | Jelena Trajković
Pobeda Alonsa na startu sezone

Vozač Ferarija Fernando Alonso trijumfovao je na trci za Veliku nagradu Bahreina na stazi "Sakir", kojom je startovao ovogodišnji šampionat Formule 1.

Dvostruki svetski šampion je do pobede na svom debiju u italijanskoj ekipi, a ujedno 22. u karijeri, došao u vremenu od 1:39:20.396 sata, ispred klupskog kolege Felipea Mase. Zajedno sa Brazilcem Alonso je Ferariju doneo prvi dvostruki trijumf posle godinu i po dana i trke u Francuskoj, dok se na treći stepenik pobedničkog postolja popeo vozač Meklarena Luis Hamilton.

Trijumfom u Bahreinu, 22. u karijeri, Alonso se izjednačio sa Dejmonom Hilu na listi pobednika u Formuli 1. Masi je trka na stazi „Sakir“ bila prva posle više od pola godine, pošto je zbog povreda zadobijenih na Velikoj nagradi Mađarske propustio drugu polovinu prošle sezone.

Iza trojice najboljih na prvoj trci sezone našao se vozač Red Bula Sebastijan Fetel, osvajač pol pozicije, a potom su sledila još dvojica Nemaca Niko Rozberg i Mihael Šumaher, kome je to bila prva trka u Formuli 1 posle tri godine. Britanac Dženson Baton je odbranu titule započeo sedmim mestom, a do bodova u Bahreinu su došli i Mark Veber u bolidu Red Bula, vozač Fors Indije Vitantonio Liuci i Rubens Barikelo u Vilijamsu.

Odličnim startom sa pol pozicije Fetel je uspeo da se zadrži na čelu, ispred Alonsa, Mase, Rozberga, Hamiltona, Šumahera, Batona i Vebera. I dok su vodeći bezbedno uspeli da prođu prvih nekoliko krivina iza njih je došlo do kontakta između Roberta Kubice u Renou i vozača Fors Indije Adriana Zutila koji su sa devete i desete pozicije pali na 21. i 22.

Već u drugom krugu viđeno je prvo odustajanje kada se vozač Ispanja rejsinga Karun Čandhok parkirao pored staze, a isto je krug kasnije učinio i Lukas di Grasi u bolidu Virdžin rejsinga. U međuvremenu je još jedan debitant, vozač Vilijamsa, Niko Hilkenberg imao probleme sa kočnicama, i upravo on je bio prvi koji je otišao u boks na zamenu pneumatika.

Od 12. kruga ostali vozači su krenuli u boks i jedina promena koja je usledila bila je zamena mesta između Hamiltona i Rozberga. Šampion iz 2008. godine tada se probio na četvrto mesto, ispred Rozberga, koji je iz boksa izašao tik ispred svog klupskog kolege Šumahera.

Dok su vodeći menjali gume u probleme u boksu je upao Vitalij Petrov u Renou, koji se nedugo zatim parkirao u garažu. Isto je u 18. krugu učinio i vozač Virdžina Timo Glok, a u narednom je zbog problema sa motorom odustao i Bruno Sena, sestrić legendarnog trostrukog šampiona.

U 21. krugu, kada su svi vodeći bili u boksu poredak je bio: Fetel, Alonso, Masa, Hamilton, Rozberg, Šumaher, Baton i Veber. Posle nekoliko krugova bez ikakve akcije u garaži se parkirao vozač Zaubera Pedro de la Rosa, dok je Alonso počeo da sustiže Fetela.

Mladi Nemac je uspeo da se odupre napadima dvostrukog svetskog šampiona, ali su usledili problemi za njega, zbog kojih su ga u samo dve krivine u 34. krugu pretekli i Alonso i Masa. Na pitanje upućeno ekipi u boksu da li problem može da se sredi Fetelu je odgovoreno da je problem mehanički i da ne može ništa da se učini jer je najverovatnije u pitanju auspuh.

Samo četiri kruga kasnije Fetel je pao na četvrto mesto jer ga je bez problema pretekao Hamilton, dok je u to vreme Alonso već ostvario prednost od šest sekundi u odnosu na svog klupskog kolegu.

Španac je iz kruga u krug održavao prednost, dok je Fetel uspeo da se zadrži na četvrtom mestu, iako ga je Rozberg stigao u poslednjim minutima trke. Alonso je do kraja vozio mirnu trku po čijem završetku je usledilo zasluženo slavlje svih u Ferariju.

Pored osvajača bodova prvu trku 61. šampionata Formule 1 su završili i Kubica, Sutil, vozač ekipe Toro Roso Haime Algersuari, Hilkenber i Heiki Kovalainen u Lotusu. U zvaničnom poretku su se našli i drugi vozač Lotusa Jarno Truli i Sebastijan Buemi u bolidu ekipe Toro Roso, iako su odustali u poslednjem krugu.

Trka u Bahreinu je pokazala ono što su mnogi predviđali, a to je da će se četiri ekipe – Ferari, Meklaren, Red Bul i Mercedes GP, biti među najboljima, a da će se isto tako novi timovi mučiti da uopšte dođu do plasmana. Prvi utisak je da je Ferari pobedio samo zbog kvara na Fetelovom bolidu, ali to nimalo ne umanjuje značaj trijumfa Alonsa i italijanske ekipe.

Sigurno je da se mnogo više očekivalo od Batona, odnosno Šumahera, ali je ono što se desilo na trci samo nastavak svega što se dešavalo tokom vikenda. Baton nijednom nije blizu vrha od izlaska na stazu u Bahreinu, dok je Nemac ostao iza svog klupskog kolege. Ipak, uprkos svemu tome njih dvojicu nikako ne bi trebalo otpisati na narednim trkama.

Prvu trku sezone su, takođe, obeležila nova pravila, tačnije ukidanje dolivanja goriva, što trku u Bahreinu nije učinilo nimalo zanimljivijom nego što je ona bila prethodnih godina. Iako su mnogi mislili da će to dovesti do novih strategija tako se nije pokazalo, ali se svi nadaju da je to povezano sa stazom „Sakir“ i da će već naredna trka biti zanimljivija.

Šampionat Formule 1 nastavlja se 28. marta trkom za Veliku nagradu Australije na stazi „Albert park“.

Rezultati trke za Veliku nagradu Bahreina:
1. Fernando Alonso (Španija) Ferari 1:39:20.396
2. Felipe Masa (Brazil) Ferari + 16.099
3. Luis Hamilton (Velika Britanija) Meklaren + 23.182
4. Sebastijan Fetel (Nemačka) Red Bul + 38.799
5. Niko Rozberg (Nemačka) Mercedes GP + 40.213
6. Mihael Šumaher (Nemačka) Mercedes GP + 44.163
7. Dženson Baton (Velika Britanija) Meklaren + 45.280
8. Mark Veber (Australija) Red Bul + 46.360
9. Vitantonio Liuci (Italija) Fors Indija + 53.008
10. Rubens Barikelo (Brazil) Vilijams + 1:02.489
11. Robert Kubica (Poljska) Reno + 1:09.093
12. Adrian Zutil (Nemačka) Fors Indija + 1:22.958
13. Haime Algersuari (Španija) Toro Roso + 1:32.656
14. Niko Hilkenberg (Nemačka) Vilijams + jedan krug
15. Heiki Kovalainen (Finska) Lotus + dva kruga
odustali:
Sebastijan Buemi (Švajcarska) Toro Roso
Jarno Truli (Italija) Lotus
Pedro de la Rosa (Španija) Zauber
Bruno Sena (Brazil) Ispanja rejsing
Timo Glok (Nemačka) Virdžin
Vitalij Petrov (Rusija) Reno
Kamui Kobajaši (Japan) Zauber
Lukas di Grasi (Brazil) Virdžin
Karun Čandhok (Indija) Ispanja rejsing

Generalni plasman vozača:
1. Fernando Alonso 25
2. Felipe Masa 18
3. Luis Hamilton 15
4. Sebastijan Fetel 12
5. Niko Rozberg 10
6. Mihael Šumaher 8

Generalni plasman konstruktora:
1. Ferari 43
2. Meklaren 21
3. Mercedes GP 18
4. Red Bul 16
5. Fors Indija 2
6. Vilijams 1

_________________
I C E M A N
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Pon Apr 19, 2010 1:06 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

18. april 2010. | 10:51 | Izvor: B92 | Jelena Trajković
Baton vladao po kiši u Kini

Vozač Meklarena Dženson Baton pobednik je četvrte trke ovogodišnjeg šampionata Formule 1, Velike nagrade Kine, koja je vožena po kiši.

Aktuelni šampion je do drugog trijumfa ove sezone, a devetog u karijeri došao u vremenu od 1:46.42.163 sata na stazi u Šangaju, ispred timskog kolege Luisa Hamiltona i Nika Rozberga u Mercedesu. Hamiltonovo drugo mesto je bilo znakom pitanja zbog incidenta sa Sebastijanom Fetelom u boksu, a iako su stjuarti posle trke proglasili da je vozio preopasno dobio je samo opomenu.

Trku u Kini obeležele su različite odluke po pitanju odlazaka u boks, dva izlaska “sejfti kara” na stazu, a u celom tom ‘haosu’ najbolje se snašao Baton, koji je fantastičnom vožnjom došao do slavlja. Britanac je posle trke zasluženo preuzeo prednost u generalnom plasmanu sa 60 bodova, deset više od Rozberga.

Iza vodeće trojice na četvrtoj trci sezone našao se Fernando Alonso u Ferariju, a potom su sledili vozač Renoa Robert Kubica, Fetel, Vitalij Petrov u Renou, koji prvi put od debija uspeo da završi trku u Formuli 1, ali osvoji i prve bodove, i vozač Red Bula Mark Veber. Prvu desetoricu, odnosno osvajače bodova u Šangaju, kompletirali su Felipe Masa u Ferariju i sedmostruki svetski šampion Mihael Šumaher.

Već u krugu za zagrevanje počela je da pada kiša u Šangaju, ali to timove nije zabrinulo, bar do kraja prvog kruga. Alonso je poveo zahvaljujući preranom startu, kako je utvrđeno tri kruga kasnije, ispred Vebera i Fetela, Rozberga, Batona i Hamiltona.

Ubrzo posle starta viđena su prva odustajanja kada je vozač Fors Indije Vitantonio Liuci izgubio kontrolu i sa staze ‘pokupio’ Sebastijana Buemija u bolidu ekipe Toro Roso i Kamuija Kobajašija u Zauberu, zbog čega je na stazu izašao “sejfti kar”.

Zbog pojačane kiše vozači su već u drugom krugu krenuli sa odlascima u boks. Prvi je to učinio Rubens Barikelo u Vilijamsu, a pratil ga je većina vozača, među kojima, ipak, nisu bili Rozberg, Baton, Kubica i Petrov, koji su se našli na čelu. Tada je već bilo poznato da je Alonso zbog preranog starta zaradio kaznu “prođi kroz”, koji je i odradio posle redovnog odlaska u boks.

Posle tri kruga “sejfti kar” je napustio stazu i ponovo je krenula borba za pozicije. Velika bitka na stazi, a potom i na putu ka boksu i kroz njega viđena je između Fetela i Hamiltona, koji su se posle trke našli pod istragom zbog duela posle zamene pneumatika. Sjuarti su za obojicu rekli da vozili preopasno, ali su dobili samo opomene. Njih dvojica su tada po drugi put otišli u boks, kao i većina vozača koji su to uradili samo nekoliko krugova ranije jer su ustanovili da su napravili pogrešan izbor pneumatika.

Dok je Alonso ‘odrađivao’ kaznu Rozberg je nizao brze krugove zahvaljujući kojima je povećao svoju prednost u odnosu na Batona, a potom su sledili Kubica, Pedro de la Rosa i Petrov, koji tada još uvek nisu bili u boksu, a pratili su ih Algersuari sa jednim odlaskom, Kovalainen, koji još uvek nije otišao na zamenu pneumatika, i Šumaher, Zutil, Fetel, Veber i Hamilton, sa po dva odlaska.

Pored trojice vozača za koje je trka bila gotova u prvom krugu broj onih koji su odustali se do devetog kruga povećao na šest jer je kod De la Rose došlo do kvara motora, dok su se vozači Virdžina Timo Glok i Lukas di Grasi parkirali u garažu. Brazilac se kasnije vratio na stazu, ali njegov ‘izlet’ nije dugo trajao.

Hamilton je u devetom krugu uspeo da pretekne Vebera u borbi za deseto mesto, a potom su njih dvojica, uz Fetela, uspeli da se nađu ispred Kovalainena. Osvajač pol pozicije u Kini se potom upustio u borbu sa Zutilom, što je iskoristio Hamilton i jednim potezom pretekao obojicu. Vozača Fors Indije je potom izgubio još pozicije jer ga je pretekao dvojac Red Bula.

Šampion iz 2008. godine je ubrzo počeo da sustiže Šumahera i posle velike borbe tokom nekoliko krugova Britanac je uspeo da se nađe ispred njega, a isto je ubrzo učinio i Fetel. Rozberg je vođstvo držao do 19. kruga kada je na kratko izleteo sa staze i izgubio svu prednost koju je imao što je Baton iskoristio i pretekao ga, a potom uspeo da se odvoji.

Od 20. kruga neki vozači su krenuli sa trećim odlascima u boks, a vodeći su prvi put otišli na zamenu pneumatika pa su se Baton, Rozberg i Kubica istim tim poretkom vratili na stazu. Samo krug kasnije na stazu je po drugi put izašao “sejfti kar”, zbog delića prednjeg krila koji su otpali sa bolida Algersuarija posle kontakta sa Di Grasijem.

“Sejfti kar” je sa staze izašao posle četiri kruga, a poredak je tada bio: Baton, Rozberg, Kubica, Petrov, Šumaher, Hamilton, Zutil, Alonso, Fetel, Masa, Barikelo i Veber. Hamilton je u istom krugu, po drugi put u toku trke uspeo da pretekne Šumahera, ispred kojeg se potom našao i Zutil.

Hamilton je potom nastavio da napreduje u poretku pošto je pretekao Petrova, a iza njih su na polovini trke, u 29. krugu, sledili Zutil, Alonso, Fetel, Šumaher i Barikelo. Hamilton je

U 33. krugu Petrov je sa pete pozicije na kratko izleteo sa staze što su iskoristili Alonso i Fetel da ga preteknu. Za to vreme Hamilton je uspeo da sustigne Rozberga, a posle velike borbe Britanac je otišao u boks, a ispred vozača Mercedesa se našao kada je Nemac učinio isto dva kruga kasnije. Baton je tada takođe otišao na zamenu pneumatika i vratio se u vođstvo, ispred Hamiltona, koji su uspeli da zadrže te pozicije do cilja bez problema, uprkos sve jačoj kiši.

Pored osvajača bodova Veliku nagradu Kine su uspeli da završe i Zutil, Barikelo, Algersuari, Kovalainen, Niko Hilkenberg u Vilijamsu, kao i obojica vozača Ispanja rejsinga Bruno Sena i Karun Čandhok, dok je do kraja trke odustao samo još vozač Lotusa Jarno Truli.

U ovogodišnjem šampionatu Formule 1 sledi selidba u Evropu i naredna na programu je trka za Veliku nagradu Španije na stazi “Katalunja” 9. maja.


Rezultati trke za Veliku nagradu Kine:
1. Dženson Baton (Velika Britanija) Meklaren 1:46:42.163
2. Luis Hamilton (Velika Britanija) Meklaren + 1.530
3. Niko Rozberg (Nemačka) Mercedes GP + 9.484
4. Fernando Alonso (Španija) Ferari + 11.869
5. Robert Kubica (Poljska) Reno + 22.213
6. Sebastijan Fetel (Nemačka) Red Bul + 33.310
7. Vitalij Petrov (Rusija) Reno + 47.600
8. Mark Veber (Australija) Red Bul + 52.172
9. Felipe Masa (Brazil) Ferari + 57.796
10. Mihael Šumaher (Nemačka) Mercedes GP + 1:01.749
11. Adrian Zutil (Nemačka) Fors Indija + 1:02.847
12. Rubens Barikelo (Brazil) Vilijams + 1:03.665
13. Haime Algersuari (Španija) Toro Roso + 1:11.416
14. Heiki Kovalainen (Finska) Lotus + jedan krug
15. Niko Hilkenberg (Nemačka) Vilijams + jedan krug
16. Bruno Sena (Brazil) Ispanja rejsing + dva kruga
17. Karun Čandhok (Indija) Ispanja rejsing + četiri kruga
odustali:
Jarno Truli (Italija) Lotus
Lukas di Grasi (Brazil) Virdžin
Pedro de la Rosa (Španija) Zauber
Sebastijan Buemi (Švajcarska) Toro Roso
Kamui Kobajaši (Japan) Zauber
Vitantonio Liuci (Italija) Fors Indija
Timo Glok (Nemačka) Virdžin

Generalni plasman vozača:
1. Dženson Baton 60
2. Niko Rozberg 50
3. Fernando Alonso 49
4. Luis Hamilton 49
5. Sebastijan Fetel 45
6. Felipe Masa 41

Generalni plasman konstruktora:
1. Meklaren 109
2. Ferari 90
3. Red Bul 73
4. Mercedes GP 60
5. Reno 46
6. Fors Indija 18

_________________
I C E M A N
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Pet Apr 30, 2010 9:28 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

29. april 2010. | 18:33 | Aleksandar Babić
Zoran Stefanović (Stefan GP) za B92: „Posao nije gotov“

Namera i pokušaj Zorana Stefanovića da pokrene tim u Formuli 1 zaokupljali su pažnju ne samo srpske javnosti tokom jeseni i zime 2009/2010. Kad je u martu saopšten konačan spisak učesnika šampionata u kojem se nije našao Stefan GP, vatra je krenula da jenjava. Pažnja na ceo projekat ponovo je privučena protokolom iz Stare Pazove, potpisanim malo pošto je SGP iskazao interesovanje za učešće na konkursu za izbor trinaestog i četrnaestog, rezervnog, F1 tima za sezonu 2011. Prilika je da od Stefanovića samog čujemo kako su stvari dosad tekle. Ovo je njegova priča.

Mogućnost ulaska tima Stefan GP u Formulu 1 najavio je časopis ’F1 Racing’ još krajem 1996. Šta se tada dešavalo?

„Ako hoćete stvarnu priču, onda nećemo početi odatle, počećemo još ranije. Posle tri auto-moto kluba u kojima sam bio, sa grupom prijatelja napravio sam klub „Partizan“ i SD „Partizan“ je 1986. godine počeo da organizuje nešto što je trebalo da pripremi teren za veliku trku kod nas. Odluka je pala da se napravi trka Svetskog šampionata Formule 1 u Rijeci, na Grobničkom polju u organizaciji „Partizana“. Zvanično smo sa organizacijom krenuli 1987, ja sam vodio ceo posao i od tada datira moje poznanstvo s Bernijem Eklstonom. Stvar je došla dotle da smo posle godinu dana pripreme mogli o tome realno da razgovaramo, međutim zbog političke situacije digli smo ruke, bilo je očito da nećemo moći da završimo sve što je bilo potrebno.“

„Tada je ’87. godine doneta druga odluka, da se proba da se napravi tim u Formuli 1. Bilo je uključeno nekoliko ljudi s naše strane, ali dosta i iz Velike Britanije, koje sam upoznao poslom, i bilo je ljudi iz sveta Formule 1, konstruktora, inženjera. Postavka je bila dosta čvrsta i počeli smo da pripremamo nešto što bi bila osnova za realan tim. To se par godina razvijalo i ja sam smatrao da treba naći mlade vozače, nije bilo realno da nađemo neke već etablirane, pa sam našao jednog mladog vozača koji je vozio Formulu 3 u Engleskoj. Meni je izgledalo da je dosta dobar, pozvao sam ga i rekao da bih voleo da porazgovaramo.“

„Kad smo se u proleće 1988. sastali u kancelariji u Londonu, pitao je zbog čega mislim da bi on mogao da vozi u Formuli 1. Rekao sam mu da sam ga gledao na Brends Heču, Trakstonu, Silverstonu, i da je posebno impresivno bilo za mene kada je u Trakstonu, u predstartnom prostoru, on bio jedini potpuno fokusiran. Tu je bilo šest ljudi koji su kasnije svi vozili u Formuli 1, tu je bio Martin Doneli, za njega su tvrdili da će biti dobar u Formuli 1, meni se činilo da će ovaj momak biti bolji. Ostali su vozili trke, on je bio jedini apsolutno fokusiran, čovek s misijom. I meni je to bilo potpuno vidljivo.“

„Kada sam video da te godine neće moći sve da bude organizovano kako treba, zaustavio sam celu operaciju. I to je stajalo godinama, dok 1996. godine nije bilo taman da može da se sve organizuje. Ideja je bila da konstruišemo automobil u Engleskoj, sa ekipom kompletno engleskom, da sedište bude u Engleskoj. Imali smo jednog jako velikog sponzora i nekoliko manjih i novca je bilo više nego dovoljno. Onda se nažalost naš veliki sponzor, koji je sâm držao dve trećine budžeta, povukao. To je klasična priča, ali tako je bilo. Glavni sponzor je imao 20 miliona dolara, a ja sam imao 11 miliona sa strane, što izgleda impresivno, ali nije dovoljno. I mi smo se onda jednostavno povukli. Nismo imali vremena da u manje od tri meseca skupimo novac.“

„I tada je bila ideja da nađemo mlađe ljude koji će voziti. Formula 1 bila je već toliko etablirana da je počeo je da se pojavljuje realno veliki novac. Našli smo jednog vrlo mladog vozača Formule 3 u Engleskoj. Bio je vrlo brz, ali je imao problem: ili izleti, ili ima udes, ali u pravilu, stalno je jurio. Nije loše vozio, međutim svi su govorili da je mnogo divalj. Ja nađem telefon i pozovem ga, on dođe s mamom i tatom u vrlo staroj polovnoj Ford Fijesti. Sednemo, porazgovaramo, oni nisu mogli da urade ništa, nažalost iz zemlje su koja u to vreme nije davala nikakav novac. Nismo mogli ništa da napravimo, ali ja i dalje mislim da je bio dobar. Onaj prvi vozač se zove Dejmon Hil, a ovaj drugi je Huan Pablo Montoja.“

„U 1997. godini je takođe bio pokušaj, ali tada je bio pad u prihodima u Formuli 1 i bilo je očito da se neće moći završiti posao. Tom prilikom je došlo do neverovatne priče - i dan danas kruži, iako nema nikakvu osnovu - da sam 1997. želeo da uzmem Loline automobile i sa njima da nastupim. Ta ideja nikad ne bi došla u obzir, zato što su automobili bili loše napravljeni. Oni nisu bili projektovani kako su se tada projektovali automobili Formule 1, urađeni na osnovu Lola formule 3000, samo prepravljeni po pretpostavkama. Auto nikad nije napravio ni jedan jedini minut u vazdušnom tunelu. Konstruisali su profil automobila potpuno napamet, očekujući da će dobiti odgovarajući rezultat bez velikih problema i da će u toku sezone uspeti da to doteraju.“

„Lola je zbog tog fijaska, investirajući ogroman novac u svoj projekat u Formuli 1, došla u finansijski problem i otišla u stečaj. A onda je stečajni upravnik, odnosno sudija, između ostalih firmi kojima je ponudio da otkupe Lolu, zvanično ponudio meni. I pošto ja nisam hteo, nije mi bilo interesantno tog momenta, a bilo je ponuđeno, verovatno je neko dobio tu informaciju i bio ubeđen da je to u vezi sa Formulom 1. To nema nikakve veze, ne, nikad nije bilo interesa.“

Da pređemo na 2009. i Stefan GP prijavu.

„Početkom 2009. informacije su bile veoma jasne da će biti otvoreno prijavljivanje za nove timove u Formuli 1. Posle nekoliko meseci to je i javno saopšteno, ali smo to već znali ranije. Doneli smo odluku da probamo na tu temu. Težište je bilo na jako važnom elementu, a to je ograničenje budžeta. To je značilo da će moći sa drugačijim tehničkim pravilima za nove timove da se bude konkurentan. Problem je što je niko nije znao na osnovu čega će se vršiti procena timova koji dolaze, i naravno niko nije znao na osnovu čega će timovi moći da se pripreme, konkretni parametri, konkretna pravila još nisu postojala.“

Šta je bio Vaš tehnički paket i da li su detalji traženi u tom momentu?

„Da, nama je traženo da budu Kosvort motori, X-trak i Rikardo su zajedno radili menjač i da bude svoja šasija. Mi smo to imali. Imali smo opet ekipu ljudi koji su profesionalci, znali smo da možemo da napravimo svoj automobil do novembra meseca.“

Ne stoji teza da je Vaša prijava odbačena jer nije imala predugovor s Kosvortom kao sastavni deo?

„Ja ne znam ko je to rekao. Ljudi improvizuju. Morali ste da imate Kosvort. Ne, nije to u pitanju, mi smo imali sve, apsolutno je sve bilo od A do Š. Naš tehnički paket, ljudi koji su ga radili, to je bilo potpuno nedvosmisleno, mi smo mogli da napravimo auto bez ikakvih problema.“

Kad prijava nije prošla reagovali ste tužbom protiv FIA.

„Prijava nije prošla, izabrana su tri tima koja, opravdano smatram, nisu mogla da urade posao. Tog momenta je, ne samo nama nego i drugima, traženo da bude Kosvort motor. To je nešto što se zove monopol. Antimonopolsko ponašanje regulisano je u Evropskoj uniji. Akciju je zapravo prvi pokrenuo Dejv Ričards iz Prodrajva. N tehnolodži je odlučio da tuži redovnom sudu u Parizu, što mislim da je pogrešna odluka, zato što to nije pitanje redovnog suda. Dejv Ričards se premišljao gotovo dve nedelje da sa mnom podnese prijavu Evropskoj komisiji i odustao zbog toga što je smatrao da mu je jednostavnije da se time ne bavi, jer je imao druge interese.“

„Ja sam rešio da podnesem, naš interes je bio u tome da se neke stvari postave na čistinu. Ključni problem tog momenta je da je, objektivno posmatrano, vrlo malo ljudi znalo za nas. I, ja kažem: ’Pa znate šta, ovde nešto mora da se uradi, na kraju krajeva, hajde da nas upoznaju’. Podnesemo prijavu Evropskoj komisiji i to odjekne kao atomska bomba. To je bila ozbiljna stvar, i jeste ozbiljna stvar, međutim ja sam posle nedelju dana uvideo da neće proizvesti traženi efekat. Prvi razlog je što sportska organizacija ne funkcioniše po principu privatnog preduzeća, a FIA je sportska organizacija. Druga stvar: došlo je do velikih političkih previranja u Federaciji, Maks Mozli je najavio ostavku. Bilo je očito da nešto može da se napravi, jer sa druge strane je bilo jasno da ni Kampos ni USF1 ne mogu da završe posao i da će doći do toga da otpadnu timovi pre nego što dođe sezona.“

„Posle dve nedelje od prijave, ja sam pozvao Bernija i rekao mu: ’Znate šta, mi jesmo tužili, hajdemo da napravimo nešto što funkcioniše, ovo ne vredi ovako, ima timova koji se neće pojaviti’. On je rekao ’Ma nema veze, organizujte se, ja mislim da treba da dođete’. I tako smo nastavili sa tehničkim pripremama. Šta je bio ključni problem? Mi smo imali tri različite firme od kojih smo mogli da zakupimo motor, međutim, bili smo prisiljeni da koristimo Kosvort. Ja nemam ništa protiv Kosvorta, ali problem je u tome što je naš izbor iz određenih razloga bio nešto drugo, tako da smo bili prinuđeni da uđemo u aranžman koji nismo želeli.“

„Mislim da je to bila pogrešna odluka Maksa Mozlija koji je smatrao da će pravljenjem sistema kakav je nekada bio - Kosvort motori, pravljenje svoje šasije - vrlo lako doći do timova koji će biti kompetitivni. Ispostavilo se da to nije tako. Morate neke stvari napraviti sami. Nije slučajno da se u Formuli 1 zahteva da timovi budu konstruktori, proizvođači svog automobila. Razlog za to je što jedino na taj način dolazite do određenog nivoa. Drugi faktor je u tome što se na taj način prirodno raspoređuje sportsko-politička moć.“

„Znači, neki cilj je postignut, mi smo odjednom postali jako poznati. To je bila ključna stvar. A onda je došlo do toga da su se dve firme povukle iz Formule 1, prvo BMW, a potom i Tojota. Sa obe smo bili u kontaktu. I kod Tojote je bio predlog da preuzmemo paket. Tojota je nudila to sve, nudila je i drugima, samo su oni to odbili.“

Jesenas se pričalo da Tojota nikom neće nuditi svoj paket?

„Tojota je prodavala paket i to je sve. Nije bilo moguće da se preuzme prijava Tojote, ne postoji prodaja prijave na taj način. Ne, mogli ste da uzmete paket i da završite. To može da funkcioniše jedino tako. Kupovanje same šasije i stavljanje nekog drugog motora nije bilo za ozbiljan razgovor. Tojota je zadržala svoju fabriku u Kelnu, svoje proizvodne pogone. Oni su samo imali proizvod i prateće elemente, određene usluge koje su hteli da ponude i nudili su ih negde od novembra meseca. Prvi kome su ponudili je bio Lotus, koji je odbio. Njima to nije bilo interesantno, oni će napraviti bolje. I USF1 je odbio: ’njihov automobil je imao bolje karakteristike’ - tad nije postojao, oni su ga završavali.“

Šta je bio predmet ugovora sa Tojotom? Šasije, motori, transmisija, ljudi, postrojenja...?

„O detaljima posla, zbog elemenata ugovora koji imamo, ne možemo govoriti. Ugovor je važeći, ali mi ga više ne radimo, zato što je taj ugovor bio za automobil koji je trebalo da nastupi od Bahreina. Pošto nismo, onda ne vredi da nastavljamo. Ne možete sa istim automobilom nastupiti 2011. godine, vi morate da napravite novu šasiju, monokok. Nemate mogućnost da osnovnu strukturu upotrebite i 2011.“

Šta ste od svega kupovali, a šta iznajmljivali?

„To nije bilo iznajmljivanje, to je bio dogovor da se otkupi kompletno, ali ne možemo govoriti o detaljima.“

Deo pogodbe je bilo Iznajmljivanje prostorija?

„To je vrlo širok paket, ali opet ne možemo govoriti o detaljima. Mi smo bili gore, imamo vrlo lepo iskustvo sa Tojotom, TMG u Nemačkoj je jako ozbiljna firma sa izvanrednim resursima. Ja sam bio u većini F1 timova i mogu reći da je to jedan od najboljih, najopremljenijih objekata, sa stvarno izvanrednom infrastrukturom.“

Kako se u tu sliku uklapa Nakadžima?

„Kazuki je bio moj vrlo, vrlo drag izbor. Kazuki Nakadžima je neopravdano potcenjen. On je dobar vozač sa dobrim rezultatima u prethodnim formulama, ali mnogo važnije, dobrim rezultatima na testovima i na trkama. Dok je vozio u Vilijamsu, sav materijal koji je bio nov i napravljen dobijao je Niko Rozberg. A onda, kada bude napravljeno za njega, dobije i Kazuki Nakadžima. Sve testove je obavio Kazuki i on je pripremao automobil u suštini. A Niko Rozberg je dobijao automobil za trke. Pritom, Niko Rozberg nije loš vozač, naprotiv, ali se pokazalo da je Kazuki značajno bolji u pripremi automobila.“

Najavili ste Portimao test, a onda je zapelo oko guma.

„Sa gumama je sve bilo jasno, samo kada je trebalo da se isporuče, onda više nije bilo moguće. Gume GP2 serije smo imali, nije bio problem uopšte da se stave, ali samo jedan komplet. F1 gume smo imali jedan komplet, ali kišni. Ali nismo imali paket kakav je trebalo da se testira stvarno.“

„Zašto Portimao, a ne neka staza u Španiji? Zato što bismo bili sami na stazi i probali tačno ono što želimo: da izvezemo automobil, da se isprobaju svi sistemi na njemu i da se probaju performanse. Bila su predviđena tri dana testa i nije bio nikakav problem, osim guma. Da ste stavili neke druge gume, a postoji opcija da se stave gume koje nisu pravljene za te točkove, nego za malo različite, sve što se desi, vi nikad ne biste mogli da objasnite da je to slučaj. Svi bi rekli da ste neodgovorni i automatski biste kompromitovali celu situaciju oko svoje prijave za šampionat. I zato smo odlučili da ne vozimo.“

Najavljeno je slanje materijala u Bahrein. Da li su kontejneri tamo stigli?

„Ne u Bahrein, na sve četiri prve trke, četiri kontejnera su otišla. Pošto mora mesecima ranije da se sve pripremi, u kontejnerima se ne nalaze automobili. Nalazi se oprema i sve ostalo što vam je potrebno na licu mesta. Automobili i rezervni delovi šalju se avionom. Jako je nezgodno i nezahvalno da se raspravljate do u beskraj sa svima, zato što je nemoguće da ljudima objasnite svaki detalj. Veliki broj ljudi uopšte ne shvata da je najveći broj priča oko Formule 1 apsolutno neosnovan, jer ljudi se trude da ne daju previše informacija, zato što je to posao, to nije neka stvar oko koje se ćaska uz kaficu.“

„To je stara priča zašto Rona Denisa optužuju u Engleskoj. Čovek kaže: ’Ljudi, nemojte me pogrešno shvatiti, ja ne mogu da vam ispričam poslovne stvari’. Pitaju ’koliki vam je budžet’, pa koja firma daje elemente budžeta javno? To se ne priča uopšte. Strahovit je problem ovde što ljudi stalno objašnjavaju da AMCO korporacija ima mali promet, pa zbog toga ne može da finansira Formulu 1. Ja ću vas pitati koliki promet ima Toro Roso, koliki promet ima Meklaren. Da treba da finansira Meklaren, Formula 1 ne bi se vozila uopšte. Finansira se od sponzora, finansira se od nekih investitora.“

Vaš izbor tehničkog direktora pao je na čoveka koga od 2007. prati neslavna reputacija.

„Majk Koflan? Apsolutno nije bio problem sa te strane. Morate da preuzmete gomilu elemenata iz postojećeg sistema da bi vaš sistem funkcionisao. Ne možete sve ljude dovesti i od nule sve napraviti, jednostavno treba vreme za to. Teoretski možete, ali trebaće vam 20 godina da sve napravite i nećete nikad, kaskaćete. Tako da su preuzeti neki ljudi koji su nedvosmisleno u stanju to da urade, verifikovani. FIA je rekla ’slobodan je da radi’. Sve priče preko su opet na nivou rekla-kazala. Nije to bila ključna stvar.“

„Ispostavilo se da nismo prošli zbog pravne situacije. Pravno posmatrano, FIA je donela neku odluku i posle toga oni se nisu usudili da donesu drugu odluku, jer su smatrali da će ih neko tužiti. I to nije bio stav samo jedne osobe, Žana Toda, to je bio stav njihovog pravnog tima. Došli su do stava da postoji veliki rizik da ih tuži neko od timova koji nisu primljeni, ili neko od ovih koji su ispali. I zato je sve stalo.“

„Izgledalo je da ćemo moći i ja smatram da je trebalo da se pojavimo. Za mene je bila najbolja, pravno najčistija i realna kombinacija da se pojavimo kao četrnaesti tim. To je bilo nešto što je Berni zahtevao, to je bilo dva puta na glasanju i oba puta nije prošlo. Najveći oponent tome, ali bilo je i drugih, bio je Vilijams, iako sam ja u odličnim odnosima sa Frenkom Vilijamsom. Ali, on je rekao ’To je poslovna stvar’. Realno posmatrano, da smo došli, mi se sigurno ne bismo nalazili na 26, 27, 28. mestu, nego na nekim malo boljim mestima. Ako nekom uzmete pozicije na osnovu kojih ostvaruje novac, teško da ćete od njega dobiti glasove za to.“

Zimus je bilo živih kontakata između Vas, Kamposa i USF1 tima?

„Mi smo u avgustu prošle godine znali šta će da se dogodi. Znalo, ko je hteo da zna, da USF1 neće završiti posao. Ne zbog toga što nemaju novca, suprotno, oni imaju novca, oni su potrošili 20 miliona dolara. Nisu potrošili neodgovarajući iznos. U novembru mesecu smo imali prvi realan razgovor na temu da se otkupe ili USF1 ili Kampos. Tada smo razgovarali Ken Anderson i ja, ali je on tvrdio da oni fenomenalno stoje i da on može nama da pomogne.“

„Tada je došao u Beograd Adrian Kampos. Ekipa koja je stajala iza Kampos tima tražila je stvarno bespredmetno veliki novac, ja ću reći prvi put zvanično, 40 miliona evra za svoju prijavu i dotad urađeni paket. U tom momentu su potrošili negde oko 8 - 8,5 miliona za sve i tražili su 40 miliona da bi se preuzelo. Počeli smo da se smejemo i pitali zašto bismo im dali 40 miliona, on nam je rekao „Zato što mi imamo prijavu“. Ja sam rekao: „Nas prijava ne interesuje za 40 miliona.“ Oni su tri puta su dolazili u Beograd, cena je stalno padala. Realno posmatrano, Kampos tim je propao, Kampos tim ne postoji. Napravljen je nov tim koji se sada zove Hispanija i koji ga je preuzeo. Realno, mi smo bili potpuno u pravu, Kampos nije mogao da završi posao.“

„Sa USF1 se ukupno četiri puta razgovaralo. Drugi put je razgovor bio sa Čedom Harlijem i taj je trajao dosta dugo, međutim bio je pritisak sa njihove strane da će oni sami da završe. Čed Harli je popustio pod tim pritiskom. Zatim su početkom februara dolazili Kampos, Karabante i Karabanteov sin. Sedeli smo ovde, razgovarali, dogovarali se, ali njihova ideja je bila da zarade nešto na nama, a to se tako ne dešava.“

Da li je te razgovore sugerisao Eklston?

„Pa, on je bio upoznat s tim.“

Jeste li pokušali da otkupite Dalarine šasije da biste Kampos izbacili iz igre?

„Postoje raznorazne mogućnosti kako možete da sprečite konkurenciju da nešto uradi. Ali, u tom momentu, konkurencija već nije postojala, Kampos nije funkcionisao. Dva meseca je stajao ceo projekat kod Dalare, oni nisu pravili automobil, zato što nije bio ni plaćen, niti se videlo da mogu da organizuju posao dalje.“

Čemu je služio napad saopštenjem na USF1 i da li je bio kontraproduktivan?

„Reč je o sledećem: vi sve vreme vodite borbu sa nečim što se zove komunikacija sa određenim interesnim grupama. I ne možete svaki put samo komunikaciju voditi direktno, nekad i objavljujete određene stvari unaokolo. Ako neko kaže da je nerealno da se nešto napravi zato što će sasvim sigurno da se pojavi tim USF1 i biće sve gotovo, a vi znate da to nije tako, ta izjava koja se pojavljuje vas ruši u očima svih.“

„Stvaranje slike u javnom mnjenju da se nešto dešava što se zapravo ne dešava je problem koji morate da razrešite isto tako što ćete to objaviti u medijima. I onda kažete, kao što piše tamo, „sanjari koji pričaju da će završiti posao“. Zašto su sanjari? Zato što u momentu kada kažu da će završiti posao vozilo nije do kraja konstruisano, a da je sve gotovo, konstruisano, treba šest nedelja da se proizvede ključni deo, znači ne sve. A više nije bilo šest nedelja do početka sezone. Koja je vaša ideja da gurate da ćete završiti posao, ako vi fizički ne možete da ga završite?“

„Njihova ideja je bila da je to nešto što može da se prolongira. Formula 1 ne može da se prolongira. Postoji stara izreka, ja je znam već 40 godina: najbolji motor na svetu ne vredi u ponedeljak, morate ga imati u petak. Može da ima 100 konjskih snaga više, u ponedeljak ne vredi ništa. Eto, to je bila priča sa USF1. Realno posmatrano, kada potrošite 20 miliona dolara kao što je USF1 uradio, i ne napravite posao da bude fizički okončan, nemate vozilo i organizaciju koja funkcioniše, onda vi imate problem sa organizacijom, a ne sa novcem.“

Koji su se vozači interesovali za mesto u timu, koji su zanimali Vas?

„Kroz Beograd je prošlo oko trideset vozača, a ukupno je negde četrdeset i nešto bilo u kontaktu sa nama. Od toga je bilo 10 do 15 njih realno manje-više interesantnih, i mi smo vodili razgovore, sa nekima krajnje ozbiljno. Neki su se sami javili, neke smo mi zvali. U svetu imate dosta vozača koji su u stanju da naprave dobar rezultat, a da pritom nisu na prvi pogled velika imena. I marketinški se situacija promenila. Imate realnu mogućnost da nađete vozača koji može da donese vrlo pristojnu sumu novca zato što je marketinško tržište na kome on operiše zanimljivo.“

„Bilo je jako dobrih vozača i nama je žao što neki paketi nisu uspeli da se slože i da se naprave, bez obzira, i da smo krenuli da vozimo, neki ljudi koje smo prihvatili možda ne bi mogli da voze za nas. Dugo smo vodili razgovore, i po puno sati, sa Ralfom Šumaherom. Sa Žakom Vilnevom je bio brzo postignut načelni dogovor, sa nekoliko drugih takođe. Recimo, isto je jako dobra opcija bio Kristijan Klin.“

„Mi smo takođe imali interes za Naraina Kartikejana i Karuna Čandoka. U izvrsnim sam odnosima i sa jednim i sa drugim, dobri su vozači obojica. Inače imam izuzetno pozitivno mišljenje o Narainu Kartikejanu i jako dobro mišljenje o Čandoku. Narain je, veoma potcenjen vozač, ja nažalost mislim da je to dobrim delom na rasnoj osnovi, mislim da je to stvarno šteta, ljudi su vrlo lako zaboravili da je on bio vrhunski vozač u Formuli 3 u Engleskoj. Karun Čandok je odličan vozač i to se vidi, i, što je vrlo važno, i jedan i drugi su zrele ličnosti i u stanju su da savladaju probleme koji se psihološki pred njih postavljaju.“

Da li je u Srbiji bilo pomoći sa državnog nivoa?

„Da, bilo je, naravno. Zvanično, ispred Vlade Srbije, to je bio gospodin Ivica Dačić. Mi smo jako zahvalni na tome, to je ozbiljna podrška koju smo dobili, stvarno nemam reči da se zahvalim. Već od negde sredine prošle godine imali smo punu podršku Vlade i moram da kažem da smo ponosni na to. Mi smo se obratili i Eklstonu i rekli da nas Vlada u punoj meri podržava.“

„Kad smo kod toga - država ne potpisuje čekove i mi nismo nikada očekivali da će Vlada da potpiše neki novac. Ali, podrška Vlade znači da domaća privreda i svi treba da budu uključeni i mi smo računali sa tim. Ali, ne u prostačkom smislu, da Vlada izvadi novac iz džepa i nam da to plati. Pa to se ne radi. Mislim da nismo loše uradili posao što se tiče Srbije. Medijski prostor koji smo doneli za Srbiju u našoj aktivnosti od negde gotovo devet meseci je veći nego što je bilo koja druga aktivnost u zadnjih deset godina Srbiji donela u svetu. Mislim da je za podršku koju smo dobili to veoma, veoma značajno, a nama je predstavljalo čast i zadovoljstvo.“

Iz nekih detalja moglo se zaključiti da je Eklston bio prilično blagonaklon?

„Pa, to su njegove reči. Da, jeste. Bernija znam dugo, već 26 godina i nemam nikakvu sumnju da je jedan od suštinski najvećih organizatora i promotera u svetu po bilo kom osnovu i sistem Formule 1 u pravilu se zasniva na onome što je on osmislio zajedno sa Maksom Mozlijem. Berni Eklston je čovek koji je napravio modernu Formulu 1. Mogu da ga vole ili da ga ne vole, ali u svakom slučaju bi trebalo da ga cene.“

Šta stoji iza najava da bi deo tehničkog posla mogao da se obavlja i u Srbiji?

„To je apsolutno uvek bila ideja. Ideja je bila da baza bude u Srbiji, a a sticajem okolnosti i zbog drugih elemenata, pa i paketa koji se pojavio sa Tojota motorsport GmbH, otišli smo do Kelna. Inače je bila uvek ideja da to bude u Beogradu. Mi imamo odličnu saradnju sa namenskom industrijom. U Srbiji trenutno možete napraviti za Formulu 1 sve osim kompozita. Inače, hladni postupci i do određenog dela topli postupci mogu da se rade i rade se ovde, ali ne na tom nivou kakav je potreban za strukturalne elemente.“

„U Srbiji, u celoj bivšoj Jugoslaviji, postoji sedam vazdušnih tunela, svi su u Beogradu. Naši vazdušni tuneli u Žarkovu i onaj koji se nalazi u dvorištu Mašinskog fakulteta u Beogradu potpuno su u stanju da ispituju Formulu 1. Razlika postoji u dva elementa: jedan je što nema pokretni pod i i drugi je što je profil test sekcije napravljen u obliku koji nije prilagođen. U pravilu, Formula 1 zahteva više kvadratni, odnosno pravougaoni oblik preseka test sekcije, a ovi se prave više u obliku elipse ili eventualno nekom šesto ili osmougaonom. Moguće je da se uradi, ima tehnika koje bi to dozvolile, jedino što su malo komplikovane.“

„Najjednostavnija tehnika je da postavite pokretni pod. Pre više od šest meseci mi smo nabavili pokretni pod i eno ga, sedi u Engleskoj. I možemo da ga prebacimo i da ga negde stavimo. Jedini problem je u tome što onda moramo da napravimo kompletnu izmenu. Nismo razgovarali o tome da se to sad uradi, ali jednostavno to je moguće.“

Bili ste spremni da uložite vreme, novac i trud da napravite tim Formule 1 u Srbiji?

„Mi ulažemo vreme, novac i angažman da to uradimo i sada. Posao sigurno nije gotov. Dugoročno, naš interes je da se bavimo visokim tehnologijama i tu je ključni razlog za naše interesovanje, pored ličnog interesa za sport. To je korišćenje aktivnosti, u ovom slučaju Formule 1, da tehnološki podignete nivo vaših mogućnosti, da biste to pretočili u neku drugu proizvodnju. Zato se AMCO korporacija time bavi. Želimo da, kroz obuku ljudi iz inostranstva i naših ljudi koje želimo da angažujemo, podignemo tehnički i tehnološki nivo firme i da napravimo od nje nešto što je na najvećem mogućem nivou. Ujedno, ostvarujemo pozitivne efekte koji su promocija. Učešće tima u GP2 nam ne donosi ništa slično, u Formuli 1 je nešto što je naš tehnički i poslovni interes i nemamo interes da radimo ništa drugo.“

_________________
I C E M A N
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Pon Maj 10, 2010 9:38 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

9. maj 2010. | 15:37 | Izvor: B92 | Jelena Trajković
Trijumf odličnog Vebera u Španiji

Vozač Red Bula Mark Vebera pobednik je pete trke ovogodišnjeg šampionata Formule 1, Velike nagrade Španije.

Australijanac je do prvog trijumfa ove sezone, a trećeg u karijeri, došao u vremenu od 1:35:44.101 sata na stazi "Katalunja" ispred vozača Ferarija Fernanda Alonsa, dok se na treći stepenik pobedničkog postolja popeo Veberov timski kolega Sebastijan Fetel. Vozač Meklarena Luis Hamilton bio je drugi do dva kruga pre kraja, ali mu je puklo vešanje na prednjem levom točku bolida pa je izleteo sa staze.

Petu trku sezone obeležio je mali broj preticanja, retki zanimljivi trenuci, kao i potpuna Veberova dominacija jer je on prvo bio nezaustavljiv u kvalifikacijama, a potom i na Velikoj nagradi Španije. Jedino je Hamilton uspevao da bar malo održi korak sa njim tokom trke, ali je ona za njega bila završena ranije nego što su mnogi očekivali.

Iza vodeće najbolje trojice na stazi „Katalunja“ kroz cilj je prošao Mihael Šumaher u Mercedesu, kome je to najbolji rezultat od povratka u Formulu 1, a potom su sledili aktuelni šampion Dženson Baton, Felipe Masa u Ferariju, vozač Fors Indije Adrian Zutil i Robert Kubica u Renou. Prvu desetoricu u Španiji kompletirali su vozač Vilijamsa Rubens Barikelo i domaći vozač Haime Algersuari.

Posle uzbudljivog starta poveo je Veber ispred Fetela, Hamiltona, Alonsa, Batona, Šumahera, Mase i Zutila. Već posle starta je viđeno prvo odustajanje pošto je vozač Ispanja rejsinga Bruno Sena izleteo sa staze, a posle dva kruga trka u Španiji je bila gotova i za Heikija Kovalainena u Lotusu.

Iz kruga u krug Veber je počeo da se odvaja od Fetela, a od 15. su vozači krenuli sa odlascima u boks. Prvi su na zamenu pneumatika otišli Šumaher i Masa sa šeste, odnosno sedme pozicije, a dva kruga kasnije isto su učinili Fetel, Alonso i Baton. Vodeći Veber i Hamilton su u 18. krugu otišli u boks i Australijanac se vratio na prvo mesto, dok je po izlasku Britanca sačekala borba sa Fetelom.

Hamilton je u prvu krivinu staze „Katalunja“ ušao s malom prednošću u odnosu na Nemca, ali ih je obojicu omeo vozač Virdžina Lukas Di Grasi, koji je kasnio za njima jedan krug. Hamilton je potom uspeo da se nađe ispred vozača Red Bula koji je na kratko izašao sa staze, ali se ubrzo, bez problema, vratio na nju.

Posle prvih odlazaka u boks najveća borba je viđena između Šumahera i Batona za petu poziciju, a aktuelni šampion, uprkos brojnim pokušajima, nikako nije uspevao da pretekne vozača Mercedesa, a tako je ostalo i do cilja. U međuvremenu je sa pete trke sezone odustao vozač Zaubera Pedro de la Rosa, koji se kao i Sebastijan Buemi u bolidu ekipe Toro Roso nekih 20 krugova kasnije parkirao u garaži, dok se drugi vozač Ispanja rejsinga Karun Čandok parkirao pored staze.

Iako na trci nije viđeno mnogo preticanja bilo je kontakata između Mase i Čandoka, kao i Indijca i vozača ekipe Toro Roso Haimea Algersuarija. Desetak krugova pre kraja u probleme je upao do tada trećeplasirani Fetel, koji je zbog problema sa kočnicama imao izlet sa staze pa je morao po drugi put u boks. Nemac je tako izgubio drugu poziciju, ali je do podijuma došao zahvaljujući Hamiltonovom odustajanju.

Samo dva kruga pre kraja činilo se da će Hamilton drugu trku zaredom završiti na pobedničkom postolju, ali se to nije desilo jer je izleteo sa staze kada mu je puklo vešanje na levom točku. Šampion iz 2008. godine je, ipak, klasifikovan u poretku, kao i vozač Fors Indije Vitantonio Liuci, koji je odustao u poslednjem krugu.

Pored osvajača bodova trku u Španiji završili su i Vitalij Petrov u Renou, vozač Zaubera Kamui Kobajaši, Niko Rozberg u Mercedesu, vozač Vilijamsa Niko Hilkenberg, Jarno Truli u Lotusu i obojica vozača Virdžina Timo Glok i Di Grasi.

Posle pet trka u generalnom plasmanu vodi Baton sa 70 bodova, tri više od Alonsa, dok je treći Fetel sa 60. U konkrenciji konstruktora prvi je Meklaren sa 119 bodova, ispred Ferarija sa 116 i Red Bula sa još tri manje.

Šampionat Formule 1 nastavlja se već 16. maja trkom za Veliku nagradu Monaka na ulicama Monte Karla.
Beta
Beta

Rezultati trke za Veliku nagradu Španije:
1. Mark Veber (Australija) Red Bul 1:35:44.101
2. Fernando Alonso (Španija) Ferari + 24.065
3. Sebastijan Fetel (Nemačka) Red Bul + 51.338
4. Mihael Šumaher (Nemačka) Mercedes GP + 1:02.195
5. Dženson Baton (Velika Britanija) Meklaren + 1:03.728
6. Felipe Masa (Brazil) Ferari + 1:05.767
7. Adrian Zutil (Nemačka) Fors Indija + 1:12.941
8. Robert Kubica (Poljska) Reno + 1:13.677
9. Rubens Barikelo (Brazil) Vilijams + jedan krug
10. Haime Algersuari (Španija) Toro Roso + jedan krug
11. Vitalij Petrov (Rusija) Reno + jedan krug
12. Kamui Kobajaši (Japan) Zauber + jedan krug
13. Niko Rozberg (Nemačka) Mercedes GP + jedan krug
14. Luis Hamilton (Velika Britanija) Meklaren + dva kruga
15. Vitantonio Liuci (Italija) Fors Indija + dva kruga
16. Niko Hilkenberg (Nemačka) Vilijams + dva kruga
17. Jarno Truli (Italija) Lotus + tri kruga
18. Timo Glok (Nemačka) Virdžin + tri kruga
19. Lukas Di Grasi (Brazil) Virdžin + četiri kruga
odustali:
Sebastijan Buemi (Švajcarska) Toro Roso
Karun Čandok (Indija) Ispanja rejsing
Pedro de la Rosa (Španija) Zauber
Heiki Kovalainen (Finska) Lotus
Bruno Sena (Brazil) Ispanja rejsing

Generalni plasman vozača:
1. Dženson Baton 70
2. Fernando Alonso 67
3. Sebastijan Fetel 60
4. Mark Veber 53
5. Niko Rozberg 50
6. Felipe Masa 49

Generalni plasman konstruktora:
1. Meklaren 119
2. Ferari 116
3. Red Bul 113
4. Mercedes GP 72
5. Reno 50
6. Fors Indija 24

_________________
I C E M A N
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Pon Maj 17, 2010 10:00 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

16. maj 2010. | 15:53 | Izvor: B92 | Jelena Trajković
Dominacija Vebera u Monte Karlu

Australijanac Mark Veber pobednik je trke za Veliku nagradu Monaka, šeste u ovogodišnjem šampionatu Formule 1.

Vozač Red Bula je do drugog trijumfa u samo osam dana, a četvrtog u karijeri, došao na isti način kao u Španiji - posle dominacije od starta do cilja u vremenu od 1:50:13.355 sata na ulicama Monte Karla.

Drugo mesto u Kneževini zauzeo je Veberov timski kolega Sebastijan Fetel, dok se na treći stepenik pobedničkog postolja popeo Robert Kubica u Renou.

Šestu trku sezone obeležila su četiri izlaska „sejfti kara” na stazu, od kojih su za dva bili ‘krivi’ vozači Vilijamsa Niko Hilkenberg i Rubens Barikelo, kao i potpuna dominacija Vebera. Kao što je legendarni Aerton Sena činio pre 20 godina na ulicama Monte Karla tako je i Australijanac ovoga puta bio u vođstvu tokom svih 78 krugova trke. Sasvim zasluženo Veber sada držo čelo generalnog plasmana sa 78 bodova, koliko ima i njegov timski kolega.

Iza najbolje trojice našao se Felipe Masa u Ferariju, a potom su kroz cilj prošli vozač Meklarena Luis Hamilton i sedmostruki svetski šampion Mihael Šumaher, ali je on posle trke kažnjen pomeranjem na 12. poziciju zbog nedozvoljenog preticanja Fernanda Alonsa u Ferariju, koji je kroz cilj prošao iza njega. Do bodova u Monte Karlu došli su i Niko Rozberg u Mercedesu, vozači Fors Indije Adrian Zutil i Vitantonio Liuci i Sebastijan Buemi u bolidu ekipe Toro Roso. Trku u Monaku još su zavšili samo najmlađi vozač u šampionatu Haime Algersuari i Šumaher.

Veber je poveo posle starta sa pol pozicije, ispred Fetela, koji je pretekao Kubicu, a pratili su ih Poljak, Masa, Hamilton, Barikelo, Šumaher, Rozberg, Liuci i Zutil. Već do kraja prvog kruga prvi put je na stazu izašao „sejfti kar“ zbog Hilkenbergovog udesa u tunelu. Mladi Nemac je po ulasku u tunel otišao na prljaviji deo staze i izgubio je kontrolu nad bolidom zbog čega je udario u zaštitnu ogradu.

Već u drugom krugu Alonso, koji je zbog neučešća u kvalifikacijama startovao iz boksa, je otišao na zamenu pneumatika, a ubrzo je viđeno još jedno odustajanje pošto je zbog kvara na motoru trka bila završena za aktuelnog šampiona Džensona Batona. „Sejfi kar“ je sa staze izašao u sedmom krugu, a poredak posle starta među prvom desetoricom nije bio nimalo promenjen.

Posle restarta trke Alonso je krenuo sa preticanjima i redom su njegove ’žrtve’ bili vozači Ispanja rejsigna Bruno Sena i Karun Čandok, Lukas Di Grasi i Timo Glok u bolidima Virdžina, a potom i vozači Lotusa Jarno Truli i Heiki Kovalainen, pa je do 17. kruga Španac bio 16.

Upravo tada su vozači krenuli sa odlascima u boks, prvi na redu je bio Hamilton, koji se na stazu vratio upravo ispred Alonsa. U narednom krugu na zamenu pneumatika od vozača koji su bili u vodećoj grupi otišli su Masa, Šumaher i Barikelo, a sedmostruki svetski šampion je kroz boks uspeo da napreduje za jedno mesto pošto je u boksu pretekao bivšeg timskog kolegu, a sada vozača Vilijamsa.

U 22. krugu u boks je otišao Kubica, a u narednom Fetel, pa i Veber, koji se potom vratio na stazu kao vodeći, ispred Rozberga, koji tada još uvek nije zamenio pneumatike. Ubrzo je trka bila gotova za vozača Zaubera Pedra de la Rosu, a nekoliko krugova kasnije i za njegovog timskog kolegu Kamuija Kobajašija, kao i Gloka i Di Grasija, dvojac Virdžina.

Rozberg je iz kruga u krug nizao sve brža vremena i u boks je otišao u 29. krugu, ali mu se duži ostanak na stazi nije isplatio jer se ponovo vratio iza Šumahera. Pošto su 30. kruga svi vozači bili na zameni pneumatika poredak je bio: Veber, Fetel, Kubica, Masa, Hamilton, Alonso, Šumaher, Rozberg.

Veber je tada imao prednost od 15 sekundi, ali se ona istopila samo dva kruga kasnije kada „sejfti kar“ je po drugi put izašao na stazu jer je Barikelu pukao zadnji levi pneumatik zbog čega je, kao i njegov timski kolega, izgubio kontrolu i udario u zaštitnu ogradu. Posle dva kruga „sejfti kar“ se vratio u boks, ali se na stazu vratio deset krugova kasnije jer se u trećoj krivini olabavio poklopac na odvodu za vodu.

Trka u Monte Karlu je nastavljena posle dva kruga, a uzbuđenje u narednih dvadesetak krugova je izostalo, samo se Sena u 62. krugu parkirao u boksu, a isto je nešto kasnije učinio i vozač Renoa Vitalij Petrov. Ipak, da u Monaku ništa nije gotovo do cilja potvrđeno je pet krugova pre kraja trke kada je došlo do udesa Trulija i Čandoka, kada je Italijan preleteo preko bolida vozača Ispanja rejsinga. Indijac je samo srećom prošao bez povreda pošto mu je vozač Lotusa proleteo tik iznad glave.

„Sejfti kar" je na stazi ostao do poslednje krivine trke, a Veber je potom proslavio sasvim zasluženu dominantnu pobedu, 30. australijskih vozača u Formuli 1. U tim trenucima Šumaher je pretekao Alonsa i došao do šestog mesta i taj potez se posle trke našao pod istragom stjuarta, koji su Nemca kaznili dodavanjem 20 sekundi na njegovo ostvareno vreme. Stjuarti, među kojima je bio i bivši svetski šampion Dejmon Hil, su takvu odluku obrazložili pravilom koje je ove godine uvedeno po kojem je vozačima zabranjeno preticanje kada „sejfti kar" napušta stazu u poslednjem krugu trke.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 se nastavlja trkom za Veliku nagradu Turske 30. maja u Istanbulu.

Rezultati trke ze Veliku nagradu Monaka:
1. Mark Veber (Australija) Red Bul 1:50:13.355
2. Sebastijan Fetel (Nemačka) Red Bul + 0.448
3. Robert Kubica (Poljska) Reno + 1.675
4. Felipe Masa (Brazil) Ferari + 2.666
5. Luis Hamilton (Velika Britanija) Meklaren + 4.363
6. Fernando Alonso (Španija) Ferari + 6.341
7. Niko Rozberg (Nemačka) Mercedes GP + 6.651
8. Adrian Zutil (Nemačka) Fors Indija + 6.970
9. Vitantonio Liuci (Italija) Fors Indija + 7.305
10. Sebastijan Buemi (Švajcarska) Toro Roso + 8.199
11. Haime Algersuari (Španija) Toro Roso + 9.135
12. Mihael Šumaher (Nemačka) Mercedes GP + 25.712
odustali:
Vitalij Petrov (Rusija) Reno
Karun Čandok (Indija) Ispanja rejsing
Jarno Truli (Italija) Lotus
Heiki Kovalainen (Finska) Lotus
Bruno Sena (Brazil) Ispanja rejsing
Rubens Barikelo (Brazil) Vilijams
Kamui Kobajaši (Japan) Zauber
Lukas Di Grasi (Brazil) Virdžin
Timo Glok (Nemačka) Virdžin
Pedro de la Rosa (Španija) Zauber
Dženson Baton (Velika Britanija) Meklaren
Niko Hilkenberg (Nemačka) Vilijams

Generalni plasman vozača:
1. Mark Veber 78
2. Sebastijan Fetel 78
3. Fernando Alonso 75
4. Dženson Baton 70
5. Felipe Masa 61
6. Robert Kubica 59

Generalni plasman konstruktora:
1. Red Bul 156
2. Ferari 136
3. Meklaren 129
4. Mercedes GP 78
5. Reno 65
6. Fors Indija 30

_________________
I C E M A N
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Pon Maj 31, 2010 8:09 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

30. maj 2010. | 15:32 | Izvor: B92 | Jelena Trajković
Trijumf Hamiltona u Turskoj

Britanac Luis Hamilton pobednik je sedme trke ovogodišnjeg šampionata Formule 1, Velike nagrade Turske.

Vozač Meklarena je do prvog trijumfa ove sezone, a 12. u karijeri, došao na stazi „Istanbul park“, u vremenu od 1:28.47.620 sata, ispred timskog kolege Džensona Batona.

Na treći stepenik pobedničkog postolja posle veoma uzbudljive trke u Turskoj popeo se vozač Red Bula Mark Veber koji je tako uspeo da zadrži vođstvo u generalnom plasmanu, ispred Batona.

Za razliku od prethodnih trka u Turskoj ovogodišnje izdanje na stazi "Istanbul park" je bilo veoma uzbudljivo, a pored dvosturke pobede Meklarena obeležio ju je i incident između Vebera i njegovog timskog kolege Sebastijana Fetela u 41. krugu . U pokušaju da pretekne Australijanca, koji se od starta nalazio u vođstvu, Fetel je sa staze izbacio i sebe i njega, ali je Veber bio taj koji je jedini uspeo da se vrati na stazu, a potom i dođe do podijuma.

Iza najbolje trojice našli su se vozači Mercedesa Mihael Šumaher i Niko Rozberg, Robert Kubica u Renou, dvojica vozača Ferarija, ekipe koja je u Turskoj proslavila jubilarnu 800. trku u Formuli 1, Felipe Masa i Fernando Alonso. Prvu desetoricu kompletirali su Adrian Zutil u bolidu Fors Indije i Kamui Kobajaši, koji je Zauberu doneo prvi bod od početka sezone.

Od starta je poveo Veber ispred Fetela, Hamiltona, Šumahera i Batona, ali su se vozači Meklarena već do prvog kruga vratili na pozicije sa kojih su i startovali. Potom su sledili Rozberg, Kubica, Masa i drugi vozač Renoa Vitalij Petrov, a jedini incident posle starta bio je kontakt između vozača ekipe Toro Roso Sebastijan Buemi i Nika Hilkenberga u Vilijamsu posle kojeg su obojica morala u boks, ali su uspeli da se vrate na stazu

Iz kruga u krug Hamilton je uspeo da ostane tik iza Vebera dok su se njih dvojica odvojili od svojih timskih kolega. Od prve četvorice Fetel je prvi otišao u boks i to u 15. krugu, dok tada Hamilton uprkos pokušajima nije našao način da pretekne Australijanca, pa su njih dvojica u istom trenutku, na početku 16. kruga otišli na zamenu pneumatika.Iz kruga u krug Hamilton je uspeo da ostane tik iza Vebera dok su se njih dvojica odvojili od svojih timskih kolega. Od prve četvorice Fetel je prvi otišao u boks i to u 15. krugu, dok tada Hamilton uprkos pokušajima nije našao način da pretekne Australijanca, pa su njih dvojica u istom trenutku, na početku 16. kruga otišli na zamenu pneumatika.

Veber je bio taj koji je prvi izašao iz boksa, a između njega i Hamiltona se umetnuo Fetel, pošto su mehaničari Meklarena morali da sačekaju da Australijanac prođe pre nego što su pustili svog vozača da se vrati na stazu. Krug posle njih svi vozači koji su bili pri vrhu su završili sa redovnim odlascima u boks i tada je poredak bio: Veber, Fetel, Hamilton, Baton, Šumaher, Rozberg, Kubica, Masa, Petrov i Alonso, koji je startovao kao 12.

Odmah potom Hamilton je krenuo sa napadima na Fetela, ali nikako nije uspeo da se nađe ispred njega, dok je Baton počeo da mu se približava. Tada je do timova već došla informacija da bi kiša uskoro trebalo da počne da pada, ali pre nego što se to desilo viđeno je prvo odustajanje na trci pošto se pored staze parkirao vozač Lotusa Jarno Truli. Ubrzo je trka bila gotova i za njegovog timskog kolegu Heikija Kovalainena, koji se parkirao u garaži.

U isčekivanju kiše Fetel se potpuno primakao svom timskom kolegi i kada je krenuo u preticanje došlo je do kontakta i obojica su izleteli sa staze. Mladi Nemac je bio taj koji je izvukao deblji kraj i nije uspeo da nastavi trku, dok se Veber vratio na stazu, ali iza Hamiltona i Batona, koji su bez problema prošli pored dvojica Red Bula i nasledili vođstvo.

Veberu je u udesu stradalo prednje krilo pa je u 43. krugu otišao da ga zameni, ali je uspeo da se na stazu ponovo vrati kao treći. Krug kasnije kiša je napokon krenula da pada, ali manjeg intenziteta pa timovi nisu ništa preduzeli. Dok je kiša još slabo padala u 48. krugu došlo je do velikog okršaja Hamiltona i Batona za vođstvo u kojem su se smenjivali nekoliko puta, ali je mlađi od njih dvojice iz njega izašao kao pobednik.

Hamilton je potom uspeo da se odmakne od timskog kolege, a u tim trenucima je viđeno još odustajanje vozača Ispanja rejsinga Bruna Sene i Karuna Čandoka. Tada je kiša već prestala da pada, a najzanimljivija borba bila je između Alonsa i Petrova, iz koje je Španac izašao kao pobednik, dok je posle kontakta jedini Rus u Formuli 1 na kratko izleteo sa staze, a na kraju je kroz cilj prošao kao 15, a ujedno je izvozao najbrži krug.

I dok je Hamilton proslavljao prvu pobedu ove sezone trku su uspeli da završe, ali bez bodova, i drugi vozač Zaubera Pedro de la Rosa, najmlađi vozač u šampionatu Haime Algersuari, vozač Fors Indije Vitantonio Liuci, Rubens Barikelo u Vilijamsu, Petrov, Buemi, Hilkenberg, kao i dvojac Virdžina Timo Glok i Lukas di Grasi.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se trkom za Veliku nagradu Kanade na stazi „Žil Vilnev“ u Montrealu 13. juna.

Rezultati trke za Veliku nagradu Turske:
1. Luis Hamilton (Velika Britanija) Meklaren 1:28:47.620
2. Dženson Baton (Velika Britanija) Meklaren + 2.645
3. Mark Veber (Australija) Red Bul + 24.285
4. Mihael Šumaher (Nemačka) Mercedes GP + 31.110
5. Niko Rozberg (Nemačka) Mercedes GP + 32.266
6. Robert Kubica (Poljska) Reno + 32.824
7. Felipe Masa (Brazil) Ferari + 36.635
8. Fernando Alonso (Španija) Ferari + 46.544
9. Adrian Zutil (Nemačka) Fors Indija + 49.029
10. Kamui Kobajaši (Japan) Zauber + 1:05.650
11. Pedro de la Rosa (Španija) Zauber + 1:05.944
12. Haime Algersuari (Španija) Toro Roso + 1:07. 800
13. Vitantonio Liuci (Italija) Fors Indija + jedan krug
14. Rubens Barikelo (Brazil) Vilijams + jedan krug
15. Vitalij Petrov (Rusija) Reno + jedan krug
16. Sebastijan Buemi (Švajcarska) Toro Roso + jedan krug
17. Niko Hilkenberg (Nemačka) Vilijams + jedan krug
18. Timo Glok (Nemačka) Virdžin + dva kruga
19. Lukas di Grasi (Brazil) + tri kruga
odustali:
Karun Čandok (Indija) Ispanja rejsing
Bruno Sena (Brazil) Ispanja rejsing
Sebastijan Fetel (Nemačka) Red Bul
Heiki Kovalainen (Finska) Lotus
Jarno Truli (Italija) Lotus

Generalni plasman vozača:
1. Mark Veber 93
2. Dženson Baton 88
3. Luis Hamilton 84
4. Fernando Alonso 79
5. Sebastijan Fetel 78
6. Robert Kubica 67

Generalni plasman konsturktora:
1. Meklaren 172
2. Red Bul 171
3. Ferari 146
4. Mercedes GP 100
5. Reno 73
6. Fors Indija 32

_________________
I C E M A N
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Pon Maj 31, 2010 8:11 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

30. maj 2010. | 20:16 | Izvor: B92 | Jelena Trajković
Veber o incidentu: „Razgovaraćemo“

Vozač Meklarena Luis Hamilton trijumfovao je na trci za Veliku nagradu Turske, ali je sva pažnja u Istanbulu bila upućena dvojcu Red Bula.

Razlog za to je incident u 40. krugu trke kada je Sebastijan Fetel pri pokušaju da pretekne Marka Vebera obojicu izbacio sa staze.

Veber je u tom trenutku bio u vođstvu, dok je Fetel bio odmah iza njega, a na kraju je Australijanac jedini od njih dvojice prošao kroz cilj.

„Seb je imao bolju brzinu i krenuo je sa moje unutrašnje strane, ali je naglo krenuo desno i došlo je do kontakta. Nisam imao vremena da reagujem jer nisam tako nešto očekivao. Sve se desilo veoma brzo i prava je katastrofa zbog tima. Očigledno je da nismo želeli to, ali se i to dešava ponekad“, rekao je Veber.

Upitan da li misli da je Fetel samo kriv za incident Veber je rekao:

„Trka je bila daleko od gotove, nisam imao garantovanu pobedu, ali je to bilo zanimljivih nekoliko metara i rezultat nije onakav kakav smo očekivali. Razgovaraćemo o svemu šta se desilo, možda ćemo imati različito mišljenje, ali smo odrasli i moraćemo to da sredimo“.

Veber je bio poprilično miran dok je posle trke razgovarao sa novinarima, dok Fetel prvo nije hteo da odgovori na pitanja, ali se vratio nekoliko minuta kasnije.

„Naravno da nisam srećan sada. Imali smo istu brzinu, isti ritam. Osetio sam da mogu da idem brže i prišao sam Marku u poslednja dva-tri kruga pre incidenta. Krenuo sam sa njegove unutrašnje strane i odjednom sam izgubio kontrolu, a na televiziji je moglo da se vidi šta se tačno desilo“, rekao je Fetel.

Najmlađi pobednik u istoriji Formule 1, ipak, nije želeo da direktno kaže šta misli ko je kriv za udes.

Veber i Fetel su do incidenta u Turskoj delovali kao timske kolege koje se najbolje slažu u Formuli 1. Ipak, da li će tako ostati posle dešavanja u Istanbulu tek će se videti. I dok njih dvojica imaju svoje viđenje stvari ima ga i prvi čovek Red Bula Kristijan Horner, koji je otkrio i da je Veber u trenutku nesreće bio u programu štednje goriva, što delom objašnjava kako su se našli u toj situaciji.

„Moraćemo da sredimo situaciju. Obojica su pogrešili, trebalo je da jedan drugom ostave mesta. Nisam video da se vozači Meklarena tako ponašaju“, rekao je Horner, aludirajući na borbu između Hamiltona i Džensona Batona koja se desila samo nekoliko krugova posle incidenta, koja je bila veoma ’čista’.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se trkom za Veliku nagradu Kanade na stazi „Žil Vilnev“ u Montrealu 13. juna.

_________________
I C E M A N
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Pon Jun 14, 2010 7:57 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

F1: Opet Meklaren, opet duplo!

13. jun 2010. 19:36 > 20:31

Luis Hamilton i Dženson Baton doneli novo slavlje Meklarenu. Nova dvostruka pobeda tog tima, dosta uzbuđenja u trci za Veliku nagradu Kanade.

Dve nedelje posle Velike nagrade Turske i dvostruke pobede, Meklaren je zabaležio istovetan uspeh i na trci za Veliku nagradu Kanade!

Luis Hamilton je bio prvi, Dženson Baton drugi, a Fernando Alonso (Ferari) treći.

"Mnogo je bilo pritiska na našim ramenima, ali bilo je odlično! Hvala svima, znao sam da ovo možemo", poručio je Hamilton štabu Meklarena posle nove pobede.

Bila je to njegova 13. pobeda u karijeri i četvrta za Meklaren u ovoj sezoni.

Dvojac Red Bula - Sebastijan Fetel i Mark Veber - osvojio je četvrto i peto mesto.

Šesti je bio Niko Rozberg (Mercedes GP), sedmi Robert Kubica (Reno), osmi Sebastijan Buemi (Toro Roso), a deveto i deseto mesto zauzeo je tandem Fors Indije - Vitantonio Liuci i Adrijan Zutil.

Uzbuđenja na stazi "Žl Vilnev" od samog starta. Već u prvoj krivini "čuknuli" su se Luici i Masa, a do kraja još mnogo duela na stazi i mnogobrojni kontakti u borbi za pozicije.

Liuci i Masa su nastavili trku posle odlaska u boks, a odlični Italijan je do kraja uspeo da se probije na devetu poziciju. U poslednjim krugovima disao je za vrat Mihaelu Šumaheru, sedmostrukom pobedniku na stazi u Montrealu i uspeo je da ga pretekne.

Ipak, trku je obeležila odlična vožnja dvojca Meklarena, pre svega Hamiltona. Na polovini trke bio je iza Marka Vebera, a onda ga je Britanac pretekao u 50. krugu.

Šampionat Formule 1 nastavlja se trkom za Veliku nagradu Evrope ulicama Valensije 27. juna.

TABELA VOZAČA:

1. Hamilton (Meklaren) 109
2. Baton (Meklaren) 106
3. Veber (Red Bul) 103
4. Alonso (Ferari) 94
5. Fetel (Red Bul) 90
6. Niko Rozberg (Mercedes GP)
7. Kubica (Reno) 73
8. Felipe Masa (Ferari) 67
9. Mihael Šumaher (Mercedes GP) 34
10. Adrijan Zutil (Fors Indija) 23

TABELA TIMOVA:

1. Meklaren 215
2. Red Bul 193
3. Ferari 161
4. Mercedes GP 108
5. Reno 79

(MONDO)

_________________
I C E M A N
 
Prikaz poruka:   
Upišite novu temu   Odgovorite na temu    www.domaci.de Forum Indeks -> ~ Sport - Opšte diskusije ~ -> Formula 1 Vreme je podešeno za GMT + 1 sat
Strana prethodna  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  sledeća
Strana 5 od 7

 
Pređite u:  
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu
Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu
Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu
Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu
Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu
Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma





- Burek Forum - Doček Nove 2018. godine - Venčanja, svadbe - Proslave - TipoTravel - Kuda večeras - Anwalt - legal -

Bookmark to: Twitter Bookmark to: Facebook Bookmark to: Digg Bookmark to: Del.icio.us Bookmark to: StumbleUpon