:: |
Autor |
Poruka |
anchi22 •• 20:01 ••

 |
Datum registracije: 09 Jul 2008 Poruke: 53463

|
|
Ljudima je dojadilo da samo kupuju i kupuju. Smučila im se kultura 'Još, još i još'", kaže Marijan Salzman, direktorka PR sektora u kompaniji koja je sprovela veliko istraživanje među potrošačima
"Ljudi na Zapadu su prezasićeni kupovinom, svesni su da im se život sveo na šoping i žele to da promene", kaže za "Politiku" Marijan Salzman, direktorka PR sektora za Severnu Ameriku u kompaniji "Euro RSCG Worldwide”, koja odnedavno posluje i kao advertajzing agencija u Beogradu.
Tim Marijan Salzman upravo je sproveo istraživanje o ponašanju potrošača i njihovi zaključci su da kupci na bogatim tržištima prvi put posle mnogo godina uviđaju da orman prepun cipela ili novi automobil nisu put do sreće.
Marijan Salzman, njujorški stručnjak za komunikacije i PR, kaže za "Politiku" da je, sudeći prema rezultatima istraživanja na 5.700 ljudi u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Holandiji, SAD, Brazilu, Kini i Japanu, odzvonilo površnoj kulturi potrošnje i da će proizvođači i marketing industrija morati da promene taktike kojima namamljuju klijente.
"Sedam od deset ispitanika kaže da su siti površne kulture koja potencira nebitne stvari: tržne centre, TV, kompjutere. Dosta im je veštačkog sveta na televiziji i hoće da se povežu sa prirodom i drugim ljudima."
Kako je došlo do promene u stavu - živim za veću kuću i brži auto?
"Jednostavno, ljudima je dojadilo da samo kupuju i kupuju. Smučila im se kultura „još, još i još”. Tome su doprineli i apeli za „sporu” hranu, akcije tipa „kupuj lokalno” i ekološki pokret.
Zašto je ljudima tako dugo trebalo da se zapitaju da li radost zaista dolazi u kesi iz šopinga?
"Zato što je društvo podsticalo i podstiče neumerenu potrošnju. Pred početak Velike depresije u SAD 1928. predsednik Herbert Huver je poručio oglašivačima da je njihova uloga da stvaraju želju i pretvore ljude u mašine za konzumiranje.
Ove mašine bile su ključ ekonomskog progresa. Potrošnja je bila patriotska dužnost. Usledila je kultura kupovine i potrošnje. Konzumersko društvo koje je promovisao Huver je još oko nas, ali se menja. Na to ukazuju i nove reči u rečniku: ekoturizam, etička kupovina, fer trgovina, novi potrošač...
Novi potrošač sve više obraća pažnju na kompanije, a ne samo na njihove proizvode. Polovina ispitanika kaže da im je važno da se osećaju dobro kada izaberu proizvođača. Okreću se kompanijama kojima profit nije na prvom mestu, a izbegavaju radnje za koje se zna da se loše ophode prema zaposlenima", kaže Marijan Salzman.
Ona je objasnila i kako se danas sve vieš teži jednostavnom životu. "Zagovornici preterane potrošnje su nam obećali sreću i komfor. Umesto toga, beležimo rekordne nivoe stresa i anksioznosti. Veliki broj ljudi kaže da nisu zadovoljni pravcem u kojem se društvo kreće niti svojim načinom života. Kao alternativu vide život u kome će brza zadovoljstva koja izaziva roba biti zamenjena dugotrajnijom srećom koja dolazi sa povezanošću sa drugim ljudima."
(MONDO)
|
|
|
|
|
 |
Alexns Tinkerbell's pixie dust

 |
Datum registracije: 10 Avg 2005 Poruke: 30635 Mesto: Movin' back to Wimbledon

|
|
|
|
 |
Bobak_BL * Domaci Lazov *

 |
Datum registracije: 06 Avg 2010 Poruke: 8210 Mesto: sta te briga...za moje mjesto...

|
|
savim je logicno.... kesa asocira,
na tubu ljepila...tigar...moze i neostik...koji kad se pretoci u kesu,
daje asocijaciju...na radost...i malo posle...kad nestane kesa i ljepila...
asocira na bol u glavi i u plucima...al' dobro je...
uglavnom mene kesa asocira na radost...jer nikad ne znas sta se nalazi u kesi...
i ako je nesto dobro ja se radujem...a ako je nesto skroz bezveze...
ja foliram da mi je drago... pa tako i ta osoba misli da je radosTna..
sto sam ja radosTan...
i ako me nesto nervira to je...kad nekom poklonis nesto,
bas bezveze...sto nije nizasto... a on se kao obraduje...a posle odmah to baci...
i posle meni neko kaze da sam ja lazov...
ma vi ste svi...ljudi...lazovi...
meni je vise muka od tih kesa... l:
|
_________________ S ljubavlju je isto
kao i sa sjenom...
ako za njom trcis,
dostici je neces nikada.
no samo joj okreni ledja,
ona ce te zauvijek slijediti....  |
|
|
|
 |
gkukolj -tončica-palončica-

 |
Datum registracije: 09 Dec 2009 Poruke: 39085

|
|
E...pa stavite malo dušu u kesu i otvorite je kada dođete kući, pod uslovom da je to vaša čista i nepokvarena duša, koja je usput učinila makar iskren osmijeh i riječ. Ili bilo koje dobro djelo, za koje samo vaša duša zna.
|
_________________ Došla je i otišla.
Neću je ponovo vidjeti sa one strane groba.
Moj život je samo moj. |
|
|
|
 |
njanja1011 *look by njanja*

 |
Godine: 37
Datum registracije: 14 Sep 2010 Poruke: 18239 Mesto: Između planina i mora...

|
|
Ja sam lično luda za shopingom!
Mislim da nema dana a da ne kupim nešto za sebe...a onda za ostale ...po zaslugama naravno ...
Ipak mislim da bih trebala manje da se rasipam i da budem štedljivija...ovo će mi postat bolest u suprotnom ...ako već nije... hahahahahaaaaaa
|
_________________ "Kad bih znala da su ovo poslednje minute što te vidim,rekla bih ti:VOLIM TE,i ne bih glupo pretpostavljala da to već znaš..." |
|
|
|
 |
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|