www.domaci.de Forum Indeks Home
Portal • Forum • Novi upisi • Pretraga • Link do nas • Domaći filmovi • Lista korisnika • Tim sajta • Proverite privatne poruke • Prijava • Registracija
Pravilnik • FAQ • Profil • Favorites • Galerija slika • Top lista • Download MP3 • MP3 razno • Spotovi • Noviteti 2013 • Muzički noviteti 2014

Sve sto treba da znate o motor-u...
Strana prethodna  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  sledeća
Pređite na stranu broj:  
Upišite novu temu   Odgovorite na temu    www.domaci.de Forum Indeks -> ~ Auto-moto svet ~ -> ~ Ostala vozila i zanimljivosti ~
::  
Autor Poruka
*~*Dixy*~*
~ToRqUe~
~ToRqUe~



Godine: 42

Datum registracije: 28 Okt 2006
Poruke: 4248
Mesto: BEOGRAD-CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA....i da..._ne diram te, ne diraj me_...

serbia.gif
PorukaPostavljena: Sub Jan 13, 2007 2:00 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

E ako si ti srecan i ja sam....

Neka te sluzi super...da mu menjas samo potrosni materijal i da sipas gorivo Wink



_________________
 
stankowsky
Upućeni član
Upućeni član



Godine: 43

Datum registracije: 25 Feb 2005
Poruke: 460
Mesto: beograd

serbia.gif
PorukaPostavljena: Sub Jan 13, 2007 9:46 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Punta 1.4 turbo je ipak zver ili Swift gti twin cam

_________________
happy now?
 
*~*Dixy*~*
~ToRqUe~
~ToRqUe~



Godine: 42

Datum registracije: 28 Okt 2006
Poruke: 4248
Mesto: BEOGRAD-CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA....i da..._ne diram te, ne diraj me_...

serbia.gif
PorukaPostavljena: Ned Jan 14, 2007 4:42 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

stankowsky je napisao/la sledeće:
Punta 1.4 turbo je ipak zver ili Swift gti twin cam


Uzo je covek auto pusti ga sad da uziva.... Wink

_________________
 
Kobass
Upozorenja: 1 od 3

Početnik Domaćeg.de
Početnik Domaćeg.de



Godine: 35

Datum registracije: 23 Jul 2006
Poruke: 189

blank.gif
PorukaPostavljena: Ned Jan 14, 2007 7:46 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

stankowsky je napisao/la sledeće:
Punta 1.4 turbo je ipak zver ili Swift gti twin cam

Da samo jos da imaju potpuno drugaciju karoseriju...
 
doktorsrle
Početnik Domaćeg.de
Početnik Domaćeg.de



Godine: 38

Datum registracije: 22 Jan 2007
Poruke: 61
Mesto: sarajevo

bosnia_herzegovina.gif
PorukaPostavljena: Uto Jan 23, 2007 9:58 am    Naslov poruke: lonac pormijeni Na vrh strane Na dno strane

najbolje je da promijenis lonac, stavis uzi i remusov auspuh, nemoj te filtere čačkati
 
rizmal
Lanin Sicilijanac
Lanin Sicilijanac



Godine: 40

Datum registracije: 27 Maj 2005
Poruke: 8742
Mesto: Beograd

yugoslavia.gif
PorukaPostavljena: Sre Mar 14, 2007 1:54 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

50 godina Wankel motora
Davne 1957. njemački inžinjer Felix Wankel je predstavio prototip novog motora s unutrašnjim izgaranjem koji je koristio rotirajući klip za razliku od standardnog motora čiji se klipovi gibaju pravocrtno
50 godina kasnije Wankelov rotacijski motor živi i dalje i pokreće moderne automobile poput Mazde RX-8. Unatoč činjenici što su mnogi proizvođači eksperimantirali s tom tehnologijom i što su predstavljali koncepte pokretane Wankel motorom jedino je Mazda uspjela prodavati takva vozila širokim masama. Nadamo se kako će japanski proizvođač ostati pri jedinstvenom motoru i kod sljedeće generacije RX modela.

Prvi automobil pokretan Wankel motorom je bio modificirani Prinz njemačkog proizvođača NSU-a, dok je prvi produkcijski model bio Wankel Spider istog proizvođača, proizveden 1964. Nakon lansiranja ovog modela tehnologija rotacijskog motora je naglo stekla popularnost i nije prošlo puno vremena dok je se nisu dograbili mainstream proizvođači poput Citroëna, Daimler-Benza, Alfa Romea i Mazde.

Wankelov dizajn je dopustio laganom i kompaktnom motoru s manje pokretnih dijelova puno mirniji rad posebice pri visokim okretajima.

Nažalost prvotni dizajn motora je imao mnoge nedostatke i postojalo je općenito slabo razumijevanje o načinu održavanja tih motora. Kada tome pridodamo ostale nedostatke poput veće potrošnje te nepotpunog sagorijevanja goriva i slabe prodaje postaje jasno zašto je većina proizvođača odustala od te tehnologije.

Na kraju još jedna crtica iz povijesti, Felix Wankel navodno nikada nije imao vozačku dozvolu što je malo čudno s obzirom na svu njegovu povezanost s automobilima.[autonet]

_________________

....tvoj i u dobru i u zlu....
 
g_bmw_m3
Upućeni član
Upućeni član





Datum registracije: 20 Dec 2006
Poruke: 442

blank.gif
PorukaPostavljena: Sre Mar 14, 2007 9:44 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Ovaj Wankel radi lepo! Razz Bas tipicno........Wuuummmmmmm! Twisted Evil

_________________

Automobilski (BMW i Porsche) FANATIK!
 
Rile_Master
*Master*
*Master*



Godine: 37

Datum registracije: 12 Feb 2005
Poruke: 5200
Mesto: Beograd

serbia.gif
PorukaPostavljena: Sre Mar 14, 2007 10:52 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Slusao sam i citao dosta o ovom motoru ali ja i dalje ne shvatam njegov princip rada...

_________________
Master
 
Vlada_R
///M
///M



Godine: 38

Datum registracije: 02 Sep 2005
Poruke: 1256
Mesto: NL

netherlands.gif
PorukaPostavljena: Čet Mar 15, 2007 9:18 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Rile_Master je napisao/la sledeće:
Slusao sam i citao dosta o ovom motoru ali ja i dalje ne shvatam njegov princip rada...


Evo ti jedan link:

http://auto.howstuffworks.com/rotary-engine4.htm


Skrolaj malo na dole i videces jednu animaciju. U toj animaciji ima desno gore u cose jedno dugme pise:"click here for cycle breakdown" i onda ti pokazuje korak po korak kako funkcionise. Sad ces razumeti 100% kako funkcionise to cudo Wink

Videces da je mnogo dobar princip. Ako ne i bolji od obicnog motora. Kompaktan je i manje delova ima.

_________________
 
rizmal
Lanin Sicilijanac
Lanin Sicilijanac



Godine: 40

Datum registracije: 27 Maj 2005
Poruke: 8742
Mesto: Beograd

yugoslavia.gif
PorukaPostavljena: Čet Mar 15, 2007 9:38 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Direktno ubrizgavanje, turbo i etanol
Istraživači s MIT-a (Massachusetts Institute of Technology) su osmislili novi dizajn motora koji povećava učinkovitost i snagu današnjih motora uz cijenu puno manju od hibridnih pogona s istim performansama
Daniel Cohn, jedan od istraživača, za primjer navodi 2,4-litreni 4-cilindrični motor za koji kaže da bi s njihovom tehnologijom bio prava raketa. Ključ je u dodavanju turbopunjača i upotrebi direktnog ubrizgavanja goriva te dodavanja male količne etanola običnom gorivu. Stručnjaci s MIT-a vjeruju kako bi na ovaj način mogli i utrostručiti snagu svojih testnih motora.

Kada bi ovakav motor relativno malog obujma stigao do serijske proizvodnje proizvođači bi bili u mogućnosti ugrađivati ih u velike limuzine i SUV-ove gdje bi bio učinkovit poput puno skupljih hibridnih pogona.

Najveću prepreku ovim znanstvenicima je predstavljao tzv. knock, odnosno detonativno zapaljenje - situacija u kojoj preveliki pritisak u cilindrima izaziva samozapljenje mješavine zraka i goriva i time oštećuje motor.

Ključ za rješenje problema je bio smanjiti pritisak turbine, ali također i u stvaranju posebne mješavine goriva koja sadrži većinom benzin, ali i manju količinu etanola koji pripomaže prevenciji knocka.

Prema njihovim rezultatima vozilo koje pokreće ovakav motor bi u usporedbi s konvencinalnim bilo 25% učinkovitije pri potrošnji goriva. Kako je baziran na postojećoj tehnologiji vrlo brzo bi se mogao naći u proizvodnji, a cijenom ne bi trebao puno odskakati od standardnih motora, dok bi svakako bi bio jeftiniji od hibrida.

Volkswagen je jedan od pionira na tom polju jer TFSI motori kombiniraju direktno ubrizgavanje s turbopunjenjem.[autonet]

_________________

....tvoj i u dobru i u zlu....
 
Vlada_R
///M
///M



Godine: 38

Datum registracije: 02 Sep 2005
Poruke: 1256
Mesto: NL

netherlands.gif
PorukaPostavljena: Čet Mar 15, 2007 9:57 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

rizmal je napisao/la sledeće:
Direktno ubrizgavanje, turbo i etanol
Istraživači s MIT-a (Massachusetts Institute of Technology) su osmislili novi dizajn motora koji povećava učinkovitost i snagu današnjih motora uz cijenu puno manju od hibridnih pogona s istim performansama
Daniel Cohn, jedan od istraživača, za primjer navodi 2,4-litreni 4-cilindrični motor za koji kaže da bi s njihovom tehnologijom bio prava raketa. Ključ je u dodavanju turbopunjača i upotrebi direktnog ubrizgavanja goriva te dodavanja male količne etanola običnom gorivu. Stručnjaci s MIT-a vjeruju kako bi na ovaj način mogli i utrostručiti snagu svojih testnih motora.

Kada bi ovakav motor relativno malog obujma stigao do serijske proizvodnje proizvođači bi bili u mogućnosti ugrađivati ih u velike limuzine i SUV-ove gdje bi bio učinkovit poput puno skupljih hibridnih pogona.

Najveću prepreku ovim znanstvenicima je predstavljao tzv. knock, odnosno detonativno zapaljenje - situacija u kojoj preveliki pritisak u cilindrima izaziva samozapljenje mješavine zraka i goriva i time oštećuje motor.

Ključ za rješenje problema je bio smanjiti pritisak turbine, ali također i u stvaranju posebne mješavine goriva koja sadrži većinom benzin, ali i manju količinu etanola koji pripomaže prevenciji knocka.

Prema njihovim rezultatima vozilo koje pokreće ovakav motor bi u usporedbi s konvencinalnim bilo 25% učinkovitije pri potrošnji goriva. Kako je baziran na postojećoj tehnologiji vrlo brzo bi se mogao naći u proizvodnji, a cijenom ne bi trebao puno odskakati od standardnih motora, dok bi svakako bi bio jeftiniji od hibrida.

Volkswagen je jedan od pionira na tom polju jer TFSI motori kombiniraju direktno ubrizgavanje s turbopunjenjem.[autonet]


Dobar post za one koji nisu znali vec. A inace oni iz MIT-a nisu nista novo izmislili, turbine i etanol se koriste vec decenijama, cak i u toj kombinaciji.

_________________
 
rizmal
Lanin Sicilijanac
Lanin Sicilijanac



Godine: 40

Datum registracije: 27 Maj 2005
Poruke: 8742
Mesto: Beograd

yugoslavia.gif
PorukaPostavljena: Čet Mar 15, 2007 10:42 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Jbg sta ces ameri su uvek zaostajali za Nemcima iu evropljanima po pitanju motora to je bar moje misljenje,jer njima je vaznija do skoro bila velika kubikaza no istadrugo tako da je to za njih novost,....ali moje je da obavestim one koji to ne znaju(jer je npr audi takvu vrstu motora imao pre sigurno oko 2godine pa su na kraju presli na sve to isto ali s Bio-dizelom<->naravno na trkama(trkackim modelima))....

_________________

....tvoj i u dobru i u zlu....
 
Prikaz poruka:   
Upišite novu temu   Odgovorite na temu    www.domaci.de Forum Indeks -> ~ Auto-moto svet ~ -> ~ Ostala vozila i zanimljivosti ~ -> Sve sto treba da znate o motor-u... Vreme je podešeno za GMT + 1 sat
Strana prethodna  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  sledeća
Strana 13 od 14

 
Pređite u:  
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu
Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu
Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu
Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu
Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu
Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma





- Burek Forum - Doček Nove 2018. godine - Venčanja, svadbe - Proslave - TipoTravel - Kuda večeras - Anwalt - legal -

Bookmark to: Twitter Bookmark to: Facebook Bookmark to: Digg Bookmark to: Del.icio.us Bookmark to: StumbleUpon