:: |
Autor |
Poruka |
anchi22 •• 20:01 ••

 |
Datum registracije: 09 Jul 2008 Poruke: 53463

|
|
Tek što su počeli topli dani u autobusima gradskog prevoznika vrućina je gotovo nepodnošljiva. Svako peto vozilo ima klima uređaj.
Od 943 vozila gradskog saobraćajnog preduzeća, samo 100 autobusa i 83 trolejbusa imaju klima-uređaje, ali, kako kažu u GSP-u, u toku je projekat klimatizacije 171 autobusa, koji će biti realizovan do kraja leta.
"Još nije došlo leto, a u vozilima je mnogo zagušljivo. Pre nekoliko dana videla sam ženu koja je kolabirala u autobusu. Vozilo nije imalo ventilaciju i bilo je dosta putnika pa nije moglo da se diše. A kada sam pokušala da otvorim prozor, jedna bakica je vikala na mene jer joj smeta promaja", priča Marija Stanković, koja do posla putuje od "Fontane" do Hale "Pionir".
Kada je napolju mnogo toplo, putnici u vozilima "traže" mesto gde ima najviše vazduha i gde se oseća dašak vetra.
"Razumem da nema para za klimu u autobusu. Međutim, ne možeš ni prozore da otvoriš jer svakom drugom smeta promaja, to mi nikako nije jasno. Za promaju znaju svi Srbi, a za redovno tuširanje izgleda još nisu čuli. Zato ja stojim pored šibera i "hvatam" to nešto malo svežeg vazduha što ulazi. Najteže mi je kada u špicu idem autoputem. Te dve stanice autobus se vuče pa nema ni daška vazduha", ispričao nam je Petar Vujinović, koji svakog dana putuje od Cvetka do Ekonomskog fakulteta.
Kada su u pitanju autobusi, samo 12 posto voznog parka je klimatizovano, ostali imaju ventilaciju koja može biti prirodna i veštačka.
Pored rashladnog uređaja, ovi autobusi imaju i prozore i luftere, ali te luftere mogu samo vozači da otvore, kažu u GSP-u.
"Pošto 696 autobusa GSP-a svakodnevno prevozi putnike na 118 linija, nije ni realno, ni moguće klimatizovane autobuse rasporediti na sve linije, već se prema operativnom planu oni raspoređuju na linije koje prevoze najveći broj putnika, i na kojima su gužve najveće. Na primer, na liniji broj 16, koja po redu vožnje saobraća na četiri minuta, rade tri klimatizovana autobusa, pa ako putnik želi da uđe u autobus sa klimom, trebalo bi da sačeka 20 do 25 minuta", kažu u Gradskom saobraćajnom preduzeću.
Sadašnjih 150 tramvaja koji saobraćaju na 12 linija nisu klimatizovani, dok od 97 trolejbusa, 83 imaju klima-uređaj.
"Pored malog broja klimatizovanih vozila činjenica je da su u centralnoj gradskoj zoni veoma česte stanice, kao i to da putnici neprestano otvaraju prozore, pa u takvim režimima rada klima-uređaji nisu u stanju da dostignu predviđenu temperaturu. Zbog uslova saobraćanja, velikih gužvi i zastoja, dešava se da tokom dana zbog visokih radnih temperatura dolazi i do kvarova na sistemima za hlađenje. Pre svega zbog pucanja kaiševa i creva, pa klime prestaju da rade, a vozila se zbog takvih kvarova često ne mogu isključiti iz saobraćaja", objašnjavaju u GSP-u za "Press".
(MONDO)
|
|
|
|
|
 |
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|