:: |
Autor |
Poruka |
Mysty ~abhor~

 |
Godine: 36
Datum registracije: 29 Maj 2007 Poruke: 29514

|
|
Pacijenti u Srbiji nedovoljno poznaju svoja prava, uglavnom se žale na lošu komunikaciju sa zdravstvenim radnicima i uslove smeštaja u bolnicama, a najnezadovoljniji su uslugama na ginekološkim i akušerskim odeljenjima, pokazuju podaci Ministarstva zdravlja.
Ministarstvo jednom godišnje sprovodi istraživanja u domovima zdravlja i bolnicama, koja se tiču provere stepena zadovoljstva pacijenata uslugom u tim ustanovama, a od 2009. se testira i znanje pacijenta o pravima koja im pruža Zakon o zdravstvenoj zaštiti.
Među zadovoljnim pacijentima ima najmanje porodilja, s obzirom na to da su istraživanja pokazala da je stepen ostvarivanja prava pacijenata najmanji na odeljenjima ginekologije i akušerstva, rekla je dr Mirjana Živković-Šulović iz Instituta za javno zdravlje Srbije "Milan Jovanović Batut".
- U neostvarivanju prava neznanje je važan faktor, jer rezultati istraživanja zadovoljstva porodilja pokazuju da je 42 odsto porodilja upoznato sa svojim pravima, dok 53 odsto njih zna kome može da uputi prigovor u slučaju povrede prava pacijenata - rekla je Šulovićeva.
Ona je istakla da se je nedavno zabeležen veći stepen informisanosti porodilja, za tri do četiri odsto.
Generalno posmatrajući, pacijenti su tokom svih ovih godina najviše bili nezadovoljni komunikacijom sa zdravstvenim radnicima i smatrali su da ne dobijaju dovoljno važnih informacija, žalili su se na organizaciju zakazivanja pregleda i bolnički smeštaj. Zanimljivo je i da u svojim komentarima dosta pacijenata sugeriše na nedovoljan broj medicinskog osoblja u svim ustanovama.
Što se tiče prava pacijenta, pravo na slobodan izbor lekara veoma je iskorišćeno u svim zdravstvenim službama, ali ipak samo 22 odsto korisnika zna da može da promeni lekara čijom uslugom nije zadovoljan.
Trećina pacijenata ne zna za mogućnosti telefonskog zakazivanja pregleda ili konsultacije sa izabranim lekarom i ne znaju da u svim ustanovama postoje knjige žalbi.
Tokom poslednjih sedam godina beleži kontinuiran trend rasta zadovoljstva pacijenata, i u domovima zdravlja i u bolnicama.
Svaka zdravstvena institucija u Srbiji ima zaštitnika prava pacijenata kome gradjani mogu prijaviti nepravilnosti i žalbe na rad zaposlenih, a u tu svrhu, pre tri i po godine, otvoren je i "beli telefon" Ministarstva zdravlja 0700 111 700.
Tako su, na primer, tokom 2010. godine u Domu zdravlja "Stari grad" u Beogradu zaštitniku pacijentovih prava podneta 104 pismena prigovora i šest prigovora usmeno ili putem telefona, a najčešće su bile žalbe na ponašanje zdravstvenih radnika, organizaciju rada i kvalitet stomatoloških usluga i neizdavanje fiskalnih računa.
Na sajtu tog doma zdravlja navodi se da je povećan broj prigovora po svim osnovama i da je potrebno načiniti promene u organizacionom i kadrovskom smislu, ali u toj ustanovin nije vođen disciplinski postupak niti su primenjene druge mere osim opomene za četiri radnika i dva premeštaja na drugo radno mesto.
- Zaštitniku prava pacijenata u Gradskom zavodu za hitnu medicinsku pomoć građani se najčešće žale na to što je centrala često zauzeta i na rad ekipa na terenu - kaže pomoćnik direktora za nemedicinske poslove i zaštitnik prava pacijenata u toj ustanovi Biljana Pavlović.
Žalbi je sada manje nego ranijih godina, kazala je Pavlovićeva, navodeći da na oko 3.000 poziva ima 15 žalbi, od čega su u dva slučaja izrečene kazne.
(24sata)
|
|
|
|
|
 |
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|