:: |
Autor |
Poruka |
Charmed Malo ~ mače ~

 |
Datum registracije: 03 Avg 2004 Poruke: 14625 Mesto: Nije bitno ko je odakle bitno je ko je kakav covek

|
|
Fabrika automobila „Zastava” ozbiljno pregovara sa „Opelom” o proizvodnji „astre”, koja bi se prodavala na tržištu Balkana. Velika je verovatnoća da će do kraja decembra biti potpisan ugovor sa nemačkom kompanijom o sklapanju jednog od modela „astre” u pogonima kragujevačke fabrike, po istoj tehnologiji kako je ugovoreno sa „Fijatom”.
Miodrag Savićević, predsednik Upravnog odbora „Zastave”, kaže za „Blic” da bi u „Zastavi” trebalo da se sklapa neki od starijih modela „astre”. Ukoliko ugovor bude potpisan, u prvoj godini saradnje u Kragujevcu bi se proizvodilo 3.000 vozila, a kasnije taj broj bi mogao da dostigne i 5.000.
- Tehnologija proizvodnje „opel astre” bila bi ista kao i kod „fijat punta”, što znači da bi se u Kragujevcu sklapala vozila od originalnih delova koji bi stizali iz Nemačke - kaže Savićević.
Nezvaničnu potvrdu da „Zastava” ipak pregovara i sa „Opelom „ i da je saradnja vrlo moguća dobili smo i u nadležnim državnim institucijama. Konkretnijih podataka za sada nema.
U „Opelovom” PR centru koji ima uvid u poslove u regionu kažu da oni nemaju informaciju o montaži „astre” u Kragujevcu.
Iako je prvi čovek UO „Zastave” obelodanio poslovne planove, Zoran Radojević, generalni direktor ove fabrike automobila, nije želeo da imenuje nijednu kompaniju sa kojom se pregovara dok se ne potpišu konkretni ugovori.
- Pregovaramo sa mnogim kompanijama iz Evrope i van nje, ali ne možemo govoriti o konkretnim partnerima sve dok sa njima ne potpišemo ugovor. Takođe, ne zavisi samo od nas sa kim ćemo ubuduće sarađivati - ističe Radojević i dodaje da je sada u centru pažnje nedavno potpisan ugovor sa „Fijatom” i da je interesovanje građana za kupovinu modela „zastava 10” veoma veliko.
- Rezervacije za ovaj automobil već su počele na Novosadskom sajmu automobila koji je otvoren pre dva dana. Planirana godišnje proizvodnja je 16.000 automobila, ali očekujem da će narednih godina biti još veća - kaže Radojević.
Priča o „Opelu” otvara i dva nova pitanja, da li je uopšte moguća montaža „Zastavinih”, „Opelovih” i „Fijatovih” automobila na jednom mestu i da li je saradnja sa „Fijatom” samo kratkoročna. Odgovore na ova pitanja moramo još pričekati.
Prema osnovnim odredbama ugovora, proizvodnja, odnosno sklapanje „punta” u Kragujevcu počeće za 12 meseci, a do tada će biti obnavljana tehnologija i obučavani radnici. Automobil „punto” sa znakom kragujevačke kompanije - „zastava 10”, do trenutka kada fabrika u Kragujevcu ne bude potpuno osposobljena, biće sklapan u Torinu. Već tokom idućeg meseca, prva grupa „Zastavinih” radnika trebalo bi da ode u Torino gde će biti na obuci za predstojeći posao u vezi sa sklapanjem „desetke” u Kragujevcu.
Planira se da na novoj liniji u Kragujevcu bude angažovano oko hiljadu radnika. Trenutno u „Zastavi” radi oko 1.400 stalno angažovanih radnika i oko 2.000 povremeno angažovanih na proizvodnji postojećih modela - „jugo koral”, „skala” i „florida”.
Poslovodstvo „Zastave” ističe da je saradnja sa Italijanima na prvom mestu i zbog tradicije duge 50 godina, jer je sama fabrika automobila u Kragujevcu 1955. godine počela da proizvodi po licenci „fiću”.
„Vojvođanska banka” najavila je kredite za „Zastavu 10” građanima Republike Srbije u iznosu od 2.000 do 4.000 evra na rok do 60 meseci.
|
_________________ Pre nego sto se dodje do brzopletog zakljucka i pre nego sto se pocne misliti lose, Gledaj sa paznjom detalje, vrlo cesto situacija nije onakva kako izgleda nama na prvi pogled!!!! |
|
|
|
 |
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|