:: |
Autor |
Poruka |
DJ_IGGY Upućeni član

 |
Godine: 42
Datum registracije: 25 Mar 2005 Poruke: 300 Mesto: ...u njenom srcu... VS

|
|
Avion koji se u subotu srušio prilikom sletanja u nigerijskom gradu Port Harkurtu, kada je poginulo preko sto ljudi, bio je vlasništvo kompanije koju su 2000. godine zajednički osnovali „Jat” i grupa nigerijskih investitora. Preko trideset godina ovaj avion je prevozio putnike naše avio-kompanije, saznaje „Blic”. Avion tipa DC-9 sa oznakom YU-AJH kompanije „Sosoliso Erlajns” udario je u prostor između dve piste, prelomio se na dva dela i zapalio. Istražni organi veruju da je uzrok nesreće bilo jako nevreme koje je vladalo nad aerodromom u trenutku sletanja. Životni put aviona bio je veoma uzbudljiv i dinamičan. Prvi put je na Surčin sleteo 12. februara 1973. godine, da bi 2000. godine, nakon što je skoro trideset godina prevozio naše putnike, bio dat Nigerijcima kao ulog „Jata” prilikom osnivanja mešovitog preduzeća. Iako u nigerijskim rukama, avion je i dalje leteo sa „Jatovim” oznakama, kao i još tri aviona data istoj kompaniji (YU-AKK, YU-AKI i YU-AJI).
Trenutno je u „Sosolisu” zaposleno desetak bivših „Jatovih” mehaničara. Po navodima, u pitanju su ljudi koji su ovde otišli u penziju ili napustili „Jat” iz nekog drugog razloga.
„Sosoliso” je nedavno organizovao glamuroznu proslavu pet godina postojanja. Prošle godine kompanija je dobila nagradu za najbrži napredak u avio-industriji i važi za jednu od najsigurnijih u Africi zahvaljujući stručnjacima iz „Jata”. Jedna je od retkih afričkih kompanija koju mediji ne nazivaju „leteći mrtvački kovčezi”.
U jednom intervjuu vlasnik firme Oskar Ikvumesi ovako je opisao svoje odnose sa „Jatom”:
„Poslednjih godina imali smo prilike da se uverimo kako su ‘Jatovi’ mehaničari ozbiljni. I pored toga što su avione pregledali svakog dana, subotom su obavljali sistematske preglede. Nijednom se nije desilo da su avion pustili da leti, a da ga nisu detaljno pregledali. Za ‘Jatove’ mehaničare bezbednost je na prvom mestu. Ukoliko bilo koji deo na avionu ne zadovoljava 100 posto njihove standarde, oni automatski to menjaju novim delovima. ‘Jat’ ima najveću koncentraciju stručnjaka za avione DC-9 u Evropi. Naše partnerstvo se višestruko isplatilo”. (Blic)
|
_________________ Volim plavo, makar i ofarbano! |
|
|
|
 |
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|